boooooooring.nu

Jaha, nu är det äntligen eftermiddag. Efter det kommr kvällen sen får man gå och lägga sig=)
Det har alltså varit en ganska skit tråkig dag idag, jag har strövat runt lite på sjukhuset och hittat på biblioteket, som självklart var stängt på helgerna....
Sen har jag  läst en bok, japp en hel tjock pocket bok.... då har man tråkigt.
Nu har jag kamperat i nå uppehållsrum som dom brukar ha gudtjänst i, det var enda stället där det fanns eluttag inärhten av en soffa.

Fast jag har skit tråkigt så är jag så himmla glad att jag är här i Uppsala, det är ett så himmla bra sjukhus.
Jag träffade doktorn som ska operera mig idag, hon var jätte snäll och verkade jätte duktig. Så nu behöver jag inte oroa mig över det.

Fast lite orolig är jag faktiskt för operationen. Mest för narkosen. 1 på 5000 blir inte riktigt sövda, dom blir som förlamade och kan absolut inte röra någonting. Men i huvet är dom klarvakna och har full känsel! Det skulle väl vara min tur just nu, att inte bli riktigt sövd och känna när som snittar upp mig och gräver runt innuti...... Jag hoppas jag isf svimmar av smärta!
Jag ä även orolig över hur ont jag kommer ha efteråt, och hur jag kommer reagera när jag vaknar upp. Jag kommer ha en slang igenom näsan ner till resterande magsäck så dom kan tömma den på magsaft och galla dom första dagarna. (blä!) Lika som sonden alltså, hoppas jag inte spyr av den bara, det kan inte vara så mysigt att spy när man just gjort en magoperation.

Sen funderar jag på hur ärret kommer att se ut sen, förhoppningsvis bleks det fort. Sen när Sige blir större kanske jag kan lura i han att jag blivit attakerad av en haj eller nå=)

Jag har en trevlig rumskamrat iaf. Hon är i 30års åldern och gjorde en gasstric bypass (helt felstavat men ni fattar) operation i torsdags. Måste ju vara ganska snarlikt mitt ingrepp tycker jag, fast jag tar bort halva min magsäck ofrivilligt och hon har häftat i hopp sin frivilligt. Aja hon är pigg och på benen nu iaf så det finns kanske hopp för mig oxå. Den enda nerköpet med henne är att hon säger -lixom, lite för ofta och snarkar ganska högt=) Men hon är jätte snäll.

Jaha undra vad jag ska göra nu da
Vad ska ni hitta på ikväll?

Tack och hej leverpastej (ÅÅÅÅååååhhh va gott md en leverpastejs macka!)

Ps! jag hörde att det snöa i grängesberg.... fusk=)

Kommentarer
Postat av: Norman

Hej. Jag hoppas allt kommer gå bra inför stundande operation. Att bli sövd är riktigt nice enligt mig, vart det för ett par månader sedan. Hur då mår efteråt fixar dem med diverse olika smärtstillande. Men allt kommer gå bra! Lycka till och hoppas du är på benen snart! Ha det bra kram

2009-12-06 @ 02:29:51
Postat av: Anonym

känner dig inte men kom in på din blogg av en slump. ville bara säga att jag önskar dig all lycka med operationen, det kommer gå skitbra ska du se! och vilken söt liten son du har :-)

2009-12-06 @ 02:41:43
Postat av: Marih

Tisdag idag och igår genomgick du din operation. Antar att allt gått bra och jag hoppas verkligen att du är på benen snart igen. Precis som jag skrivit innan så är du i trygga händer i Uppsala!!



Hoppas på att få läsa mer fån dig inom KORT! ♥

2009-12-08 @ 22:43:11
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0