Jag har cancer.....

Det börjar sjunka in nu.
Jag har cancer.
En jävla skit sjukdom.
Cancer, cancer, cancer.

Jag citerar min mor;
- Måla inte fan på väggen bara för att det är cancer.

Jag ska inte dö.
Jag kan inte dö.
Jag har inte tid att dö.
Jag har på tok för mycket att göra för att dö nu.
Jag ska se mitt barn växa upp först, lära han allt han behöver veta för att klara sig själv i världen.
Jag ska gifta mig med Daniel, Jag ska ha världens vakraste klänning, vara solbränd och ha långt hår.
Jag ska nångång bo i ett färdigrenoverat hus, med bergvärme....
Jag ska få syskonbarn.
Jag ska sjunga.
Jag ska få flera barn förstås.

Usch idag har det varit ganska jobbigt, jag har börjat förstå att jag verkligen har cancer.
Jag vill inte ha cancer, jag vill vara 22år och nyblivenmamma!
Jag vill vara hemma, gå i mjukisbyxor och byta bajsblöjor.

Imorgon måste jag ha svar på hur min snara framtid ser ut.
Det som doktorerna och kirurgerna har kommit framtill idag är att; Jag ska få cellgift i 3månader, för att minimera spridningsrisken. 3månader till ska jag alltså ha problem med magen.
För att jag inte skulle gå ner något mer i vikt så ska jag endast dricka näringsdrycker! Bara dricka näringsdrycker i 3månader! kul jul! om det inte funkar så ska jag få sondmatning i 3månader! Altså inte stoppa just någonting i munnen i 3månader.
Om inte det funkar så skulle dom operera bort tumören.

Operationen inefattar oxå att dom tar bort minst halva magsäcken, kanske hela.
Men kan leva helt normalt utan magsäck, nästan.....
Äta mindre och oftare bara.

Fy fan för mitt liv just nu! Fy fan!
Varför? Varför? varför?
jag slutade tro på gud för ca 1år sedan. Då dog min 40åriga faster i just cancer.
Jag hade bet så mycke till gud att hon skulle få leva, inte dö och lämmna sin två barn kvar. Dom behöver henne. Men gud fattade inte, och jag tappade tilliten.
Inte för att jag har varit hårt troende, men alla ber väl då och då.
Min faster fick sitt cancer besked för precis 2år sedan.
Bröstcancer. Det gick framochtillbaka för henne.
Dom opereradeoch opererade, men det spred sig bara mer och mer.
Hon dog lite mer än ett år efter sitt första cancerbesked.
Älskade saknade faster!

Jag Ska Iallafall INTE DÖ!
Så är det bara!

Nu ska jag försöka sova lite.

God natt min skatt.......

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Har inte kikat i din blogg på ett tag, kikade in nu. Måste säga att jag beklagar beskedet!! Stå på dig nu för allt du har, det kommer gå toppen ska du se! Vi håller tummar och tår för dig, klart Sigge ska ha sin morsa! Stå på dig! Kram Emma

2009-11-25 @ 22:45:15
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kämpa på,ser framemot bröllop :) å möhippa såklart.... Å julmaten på midsommar ;)ute i husvagn...Kramar

2009-11-26 @ 11:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0