Och så kom det......

Så kom beskedet.......
-Det är en tumör.
Jag har cancer! Jag är 22år och har cancer, i magen.
Vad händer nu da? kommer jag dö? kommer jag tappa håret? hur ska jag berätta detta för släkt och vänner?
Jag kännde det på mig, faktiskt. Mina tankar har varit och smakat på det ordet, Cancer.
Jag är inte ledsen eller arg istället lättad och glad över att jag äntligen har fått svar och hjälp.
Äntligen kan dom och jag börja bota mig.
Hoppas jag kan äta till jul...=)
Tyck inte synd om mig, tänk positiva tankar ist. Snart är jag ju frisk.
Jag fick permiss över helgen och blir inlaggd på måndag. Troligtvis blir jag opererad redan i nästa vecka.
Vilket är kanon, ju tidigare desto bättre.
Tur i oturen var att tumören satt på ett ställi magsäcken som gjorde att jag fick besvär av den på engång, hade den varit placerad mer "centralt" hade den kunnat blivit hur stor som helst innans jag märkt något.
På Röntgen såg allt annat bra ut, ingen tumör någon annanstans, bara i magen.
Nu Ska jag umgås med min son, sambo och familj hela helgen.
I´ll be back!
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0