Slangen....

Jaha, idag fick jag en sond.
Det var ett rent helvete att svälja ner slangen, jag spyde som vanligt.
Inte nog med det, sen var jag ner till röntgen för att dom skulle styra ner slangen i tarmen.
Där låg jag i 2timmar! Det tog nästan 2timmar!
Dom drog fram och till baka med slang jävulen, in och ut, upp och ner. Sen i med olika hårda ledare så det skulle gå lättare. Det var väldigt obekvämt i halsen.
Och så sa dom: - om du tänker på din favvo mat så kan det underlätta att komma igenom nedre magmunnen.
Det var inte lätt att ligga halvt på mage, med en slang in i näsan och i svalget, sen tänka på att man äter sin favvo mat!
Aja efter många om och men gick det ialla fall.
Men fy fan va obekvämt att ha den ner i halsen, tänk er själva att ni har ett hårstrå eller typ ett fiskben som sitter fast alldeles i svalget så man känner den varenda gång man sväljer.
Plus att den syntes när jag gapade, längst bak i halsen. Usch!
(men jag fick se min hur min kropp såg ut inuti=) coolt, fast jag urskilde bara ryggrad och bhbyglar....)

Men till slut, nu på eftrmiddagen, spyde  jag.
Och den kom upp, det var ännu jobbigare.

Nu är jag iaf sondfri, imorgon ska vi diskutera om vi ska göra ett nytt försök eller operera direkt.
Jag vet inte riktigt hur jag vill.
Daniel ska sova här i natt (jihoo) då kan vi prata om det lite.

Imorgon kommer Emelie och Fia på besök=)
Sen kanske mamma ska sova här.
Underebart!

jag saknar min skatt, snart kommer han och hälsar på oxå, vi avvaktar lite eftersom han fick vacin i onsdags.
Inte så bra om han kommer hit och pussas med mig om han är sjuk, jag har sjukförbud....=(

goooood natt/Emma


glad mat
Mitt "ekorrgos"<3

Kommentarer
Postat av: Marih

Jobbigt med hela denna karusell som du står inför just nu. Men jag håller alla tummar och tår jag har över att det ska gå bra för dig. Du verkar vara en stark tjej och bara med viljan att gå vidare kan du komma långt. Följer dig i din resa och ger dig och hela din familj en stor kram!

2009-11-27 @ 09:30:27
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0