Mammablogg=)

Nu kommer ett riktigt mamma inlägg=)
Men jag är SÅ stolt över Sigge.

Han har så himla rolig krypstil, han reser sig på alla fyra och gungar litre fram och tillbaka sen lägger han sig ner framåt och reser sig igen och lägger sig framåt osv.... och fort går det oxå=) gullungen.

Och nätterna har blivit mycket bättre nu.
Vi har (eller jag!) kortat ner sovtiderna på dagarna, nu sover han 30min på morgon 1,5h på middagen och
max 20min på eftermiddagen.
Sen kör vi (eller jag!) stenhårt på 5min metoden under dagar och nätter, och det går bättre och bättre varje dag.

Och så har vi (eller jag!!!) ändrat maten lite oxå, nu får han välling/ersättning på morgon. Gröt, vatten och kex på förmiddagen. Burkmat, vatten och kex vid 14tiden. Sen välling på kvällenx2.
Det är väldans skönt att slippa ersättningen hela dagarna.

Mamma inlägg slut!=)

Emma inlägg;

Jag har lite små panik inför helgen..... Jag har hur mycket som helst att fixa här hemma, det är ju den årliga koldolme/kolpuddings middagen här på lördag.
Vi och mammas släkt har alltid ätit koldolmar/pudding på grängesbergs marknad, det har pågått så länge jag kan minnas. När vi flyttade till grängesberg så började vi äta middagen här för det var närmast och störst plats.
Och nu när jag och Daniel har tagit över huset så tog vi även över middagen=)
Som tur va så ska jag inte göra någon kolpuddig iaf! phu! jag ska baka lite fika bröd bara.
Men det är en massa att städa och fixas innan lördag, det är fredag idag!........

Sen så ska vi på PUNKFEST på lördga oxå=) så det är lite som ska fixas till det med.
Var och kikade på dollarstore igår efter nitgrejer, men det var slut! undra varför? nästan hela grängesberg ska bara dit=)
Jag prövade göra en tuppkam igår=) hahahahaha det blit nog jättebra.
Fy vad jag längtar, det ska bli skitkul.

Jag ska köra Sigge till hans farmor om ett tag så jag kan fixa allt här hemma.
Nu ska jag käka frukost.

hej svejs så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0