drygt

inatt var jag tvungen att åka till akuten i Ludvika för jag hade feber och ont i ryggen.
Jag har haft feber nästan varje kväll sen i lördags och när jag kollade tempen i går så var det 38,9.
Får man cellgift måste man höra av sig när man har över 38.
Så jag ringde 1177 och hoppades att det skulle räcka med att ta en panodil och gå och lägga mig, som jag gjort alla andra kvällar......
Men då skulle jag åka till akuten tyckte dom.
DRYGT!
Kom in vid 22tiden och åkte hem vid halv 1. Fick lämna en massa prov och pink för att kolla infektioner och en massa annat.
Jag fick 2panodil och antibotika som jag ska ta i tio dagar.
Sen ringde dom idag om proverna jag lämnade, ganska lågt med vita blodkroppar. Men jag sa att jag mådde bra i övrigt så dom tyckte jag hellre skulle vara hemma än och ligga inlaggd och isolerad i falun. Men skulle höra av mig om febern blir värre.
Och imorgon måste jag lämna 2dl blod till för dom ska följa upp lite och se om dom vitablodkropparna är på väg upp.

Massa krångel men jag får vara hemma iaf.

Men detta är faktiskt första gången jag haft någon problem som jag sökt hjälp för under hela cytostatikabehandlingen. Och på måndag är det SISTA KUREN!
Eller jag hade ju en blodpropp i armen, men den räknas inte som sånt problem tycker jag.

Hoppas mina vitablodkroppar växer till sig lite annars får jag säkert skjuta upp sista behandlingen på måndag......
hejja blodet, hejja blodet, hejja blodet!

Nu ska jag hämta Sigge på dagis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0