Dag 1. Första dosen

dggg

Ja nu är första dosen avklarad. Det var två olika påsar med droger som skulle in. Tog ca 1timme för varje.
Tog cytostatika tabletten för 2h sedan, så nu virvlar det runt massa gift i min stakars kropp.
Dom var jätte trevliga på onkologavdelningen, jätte gulliga sköterskor.

Dag 1.
Status; Gick över förväntan, jag hade målat upp en bild av att jag skulle börja må illa, kräkas och tappa håret direkt i stolen.... Inget av det hände=)
Vart tung i huvudet efteråt och synen vart lite rubbad första timmen men det gick över.
Nu på eftermiddag/kväll så har jag bara legat fastgjuten i soffan. Jag var trött, inte "sova-trött" utan allmänt trött. Jag vart lite illamående, försökte äta, det gick så där. Men sen vart jag bättre. Men jag sover brevid en hink iallafall.
En annan sak som märktes direkt var hur köld-känslig jag vart. Mellan sjukhuset och bilen vart jag jätte kall om nosen, det vart jusom och sticka i näsan. Lika i händerna och munnen om jag andades in den kalla luften.
Dricka kall dryck gjorde jätte ont i halsen.... Jag får väl värma allt i micron.

End of day 1.

__________________________________________________________________________________________

Imorgon ska Daniel till falun....... tredje faluresan för någon i familjen denna vecka.
Moder kommer hit och hjälper mig under dagen om jag blir dålig.




Nuuuuuuu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: s

Du är en riktig fighter. Du kommer att fixa det här. även om det är vanligt med biverkningar som illamående och infektioner så är det långt i från alla som får dessa biverkningar. Du får naturligtvis en väldigt "aggresiv" behandling så att de är säkra att slå ut om det skulle finnas några som helst cancer celler kvar. Kom i håg att försöka att tänka positivt.. lättare sagt än gjort men du har stor hjälp av att du redan har bestämt dig för att fixa detta.

KRAM

2010-02-18 @ 11:42:23
Postat av: Tessa

Va skönt att första dagen gick bra!! Håller tummar och tår att de kommer fortsätta så!!!!

2010-02-18 @ 13:28:37
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Snöfling

Det finns två typer av människor, de som ger upp och de som kämpar! Du tillhör den senare kategorin. Läser din blogg och avundas dig för att du är så stark och bjuder alltid på ett leende.

2010-02-19 @ 11:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0