Här e jag!

Hej alle.
Tog en dags uppehåll=) Jag var tom i huvet igår så det bidde inget inlägg.
Jag brukar alltid fundera lite vad jag ska skriva om och så innans, men orkade inte igår.

Statusen hittils är riktigt bra! jag känner mig nästan som vanligt. Riktigt skönt, peppa peppa. Det enda som jag märker är köldkänslighetern, men den börjar klinga av. Hoppas hoppas jag får må så här hela tiden.
Plus att jag vet att flera stycken skickar healing till mig varje dag, tusen tack!

Idag ska jag in till ludvika och prova peruker, sist vi var där fick jag ju inte prova en enda. Han bara kikade på mig och beställde hem till idag. Hoppas dom är bra, kanske så bra så jag rakar av mig håret på engång=)

Jag har funderat lite på för och nackdelar med att inte ha något hår, nånstans på kroppen.

Fördelar:
  • -jag behöver inte lägga pengar på en massa schampoo
  • -jag sparar tvätt, det behövs bara en handuk till kroppen närjag duschar.
  • -det går fortare att göra iordning sig, bara lite smink och på med peruken.
  • -Jag blir mer lik Sigge.....
  • -Det blir lättare att byta frisyr
  • -jag behöver inte lägga pengar på rakhyvlar
  • -inget pinsamt näshår sticker ut.
  • -mindre hår i avloppet


Nackdelar;
  • -Det blir kallt
  • -jag bränner skalpen
  • -alla mina hårprodukter härsknar
  • -jag kan inte skylla på "bad hair day"
  • -Det går åt mer ansiktskräm, jag antar att man måste smörja in hela huvet efter dusch....
  • -det går åt mer smink, samma sak där, man kanske måste sminka hela huvet
  • -jag blir och se ut som en kille
  • -tänk om jag tappar bort peruken!
  • -Sigge kanske drar av mig peruken vid helt fel tillfälle!
  • -jag får mer smuts i ögonen och näsan

Ja bara några av alla funderingar....
Nu ska jag torka håret.... hoppas det sitter kvar.
Jag har börjat dra i hårstråna, och varenda gång jag får nått i handen så blir jag livrädd.

over and out!

Kommentarer
Postat av: Okki

När jag skulle på min sista cellgiftsbehandling, så sa jag till min son att:

-nu är det sista gången mamma ska få "medicin", sen börjar håret växa.



så när jag kom o hämta honom från fritid på eftermiddagen så, lyfte han på peruken o tyckte det var konstigt att jag fortfarande var flintskallig.



Dessa barn är ju för roliga.

Kram Okki

(som för tillfället har väldigt tjockt hår)

2010-02-22 @ 19:27:07
URL: http://momentsofmylife.se-okki.blogspot.com
Postat av: Anonym

Älskar din härliga inställning! Tror absolut du kommer bli frisk så positiv som du är :) Kämpa på Emma!

2010-02-23 @ 11:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0