Onkologen

hallojsan.

Dagen har framskridigt bra tycker jag. Fast jag gick upp halv 6 för då ville inte Sigge sova mer.... så det blir en tidig kväll.
Och så hade jag skit ont i halsen när jag vakna! att vara sjuk nu har jag inte tid med, så det ska kureras ikväll.

Ja onkologbesöket ja, det gick bra. Fick en massa info och äntligen svar på en alla frågor. Bra läkare och trevliga sköterskor var det, så det var skönt.
Jag ska först få 3st omgångar cellgift, eller kemoterapi som det heter nu, dom är med tre veckors mellanrum. Sen blir det strålning i Uppsala i 5-6veckor, varje vardag! Så då blir man Uppsala bo igen.... Sen 3st omgångar kemoterapi igen.
Under alla behandlingar så ska jag ta "cellgifts"-tabletter morgon och kväll. Sen är jag skallig och klar=) (Bränner man såg lätt på skalpen under sommaren??)
Sammantaget kallar behandlingen EOX vilket är första bokstaven på dom tre gifterna som jag ska tillsätta min kropp. Nu har jag inte papprena här, men jag kan återkomma om dom tre namnen.
Allt drar igång nästa vecka. Jag får en infart, pic-line, på tisdagen och första cellgiftet på onsdagen...

Fick en remiss till två peruker, så jag ska ringa Willys hårverkstad imorgon så jag hinner få en tid innans håret faller. Det brukar försvinna mella första och andra behandlingen.

Jag tycker jag har tagit ganska lätt på själva kemoterapin, det kan inte vara så farligt har jag tänkt. Men nu när jag har alla biverkningar på papper så börjar jag bli lite nervös. Men det ska gå bra.
Jag vet att jag ska leva ett långt och lyckligt liv, jag får kämpa lite för det bara!

Nu ska jag käka lite kvällsmat.
Chip och hej!
(vart ingen bild idag... sorry...)

Kommentarer
Postat av: s

vad skönt att du har besöket avklarat hos onkologen. Det kommer att bli tufft men du fixar detta. Kom i håg att när du känner dig som mest ensam så är du inte det.. du förstår vad jag menar... jag brukar läsa av bilder på folk och jag måste skriva när jag hamnade på din blogg så känner jag att du har en kvinna som är med dig från andra sidan.. tro inte att jag är galen men jag kände att jag måste skriva det

2010-02-10 @ 20:10:02
Postat av: Kusin therese

Hej finfina kusinvitamin

Åhhh, det kommer bli en tuff tid för er framöver, men du är tuff som få så jag vet att ni tillsammans kommer klara det. I morgon åker jag o Fanny upp till "spendrups stugby", så om du vill och orkar vill vi GÄRNA träffa er!!!! Ta hand om varandra! Stor kram från kusinvitamin och Fannybannybus i ett snöigt (ja det är sant!!!) gbg

2010-02-10 @ 20:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0