Go'kväll

Hej tjejer...(?)
Hur är läget?
Här rullar det på som vanligt.

I går (tisdag) var denna lilla familj till familjebadet i Ludvika, det var skoj. Sigge tyckte det var jättekul.
Jag vart lite besviken faktiskt, jag trodde det skulle vara större. Och varmt vatten i duschen.
Men men tycker kommunen att det var smart att läga ner en massa pengar på ett litet fjutigt "äventyrs-bad" i ludvika så är det väl det.......

Vi har disskuterat fram och tillbaka angende en eventuel flytt. Nu lutar det verkligen det att det blir av. Vi ska bara fixa det sista här så vi fr så mycket vi vill ha för huset.
Vi har kikat runt lite efter andra hus och även kollat vad det skulle bli och kosta om vi skulle bygga nytt, bara 2,1 mille.... Lite saftigt kanske, då kan vi inte göra så mycket annat än och bo i ett nybyggt hus! Nångång i mitt liv ska jag bygga ett nytt hus iaf, inte just nu bara.
Anledningen till att vi vill flytta är väl att det här huset är för stort (fast jag har fyllt upp det ganska bra med grejer...)
Jag älskar detta hus, men det är för stort. Och även om jag vill ha mer barn så måste jag vänta iaf 2år me det pga cellgifterna.
Och Daniel vill hemskt gärna ha ett jättegarage, det blir lite tajt här på tomten om han ska bygga så stort som han vill ha.
Men vi får väl se vad som händer, när vi väl är klara med allt här så vill vi väl kanske bo kvar.

Jag ringde falun onkologen idag iaf.
Jag spelade lite dum och frågade om jag hade någon tid bokad, det hade jag!
Den 10 Februari kl 1030 Börjar en tuff tid i mitt liv.
Var in och läste lite om håravfall idag, det brukar börja ca 10-14dagar efter första behandlings tillfället.
Så om en månad kanske jag börjar tappa kalufsen. Hur utnyttjar man sin sista tid med hår, för ett bra tag, bäst egentligen?

Nu ska jag kika på robinson.
Chip och hej!!





Kommentarer
Postat av: salomonjenny

Har precis börjat följa din blogg - Hittade den på forumet cancertjejer.

Tänkte bara tala om för dej att det finns en chans att du får använda kylmössa under cyto behandlingen och då får du behålla håret!!!

Min mamma använde det och hon var så glad att slippa tappa håret, hon kände sig inte så sjuk MED hår som utan.

Första gången var jobbig men sen vande hon sig.

En ide' som du kanske kan få testa!?

Vilken cyto ska du få?

Tänker mycket på dig

Kram Jenny

2010-01-28 @ 08:34:37
Postat av: Peter Olofsson

Hej tjejer stod det.....så med ? efter det måste ju innebära att en kille får skriva någon rad!

Hittade en kommentar ifrån dig på en annan blogg och det var precis vad jag skrev om också som kommentar på samma blogg, hur många vill egentligen att ens barn ska kalla någon annan för Mamma/Pappa efter ens död. Såfort jag skrev dessa rader så kände jag mig lite "elak" på den bloggen och min egen känsla var att det ibland känns lite tidigt när en del skaffar nya partners, det behöver inte vara vid just död, ibland har jag reagerat för det vid skillsmässor i min omgivning också!

Har under något års tid försökt starta upp en lite mänskligare och tuffare patientförening eftersom min Fru varit svårt sjuk i över 16 år nu, inget dirket livhotande, hon har haft hjärtstillestånd men det berodde på felmedicinering. Ja, till saken denna förening skulle vara inriktad på smärtproblematik och det blev den också, det jag inte räknat med var cancerpatienterna och deras problematik som jag nu satt mig in i ordentligt.

iktigt kunna förstå kan ju bara den göra som drabbats själv. Men många nära kontakter har jag fått!

Ja, det blev långt det här men skriver alltid en rad när jag varit inne och läst i någons blogg som i din mycket finstämda blogg!

Var rädd om dig själv och de dina och ha en så trevlig helg som det bara går!

Mvh ifrån Peter!

2010-01-29 @ 14:23:08
URL: http://oumberligating.blogspot.com
Postat av: mia nordström

Hej min cancersyster tyvärr blir vi bara fler och fler.Jag tappade altt mitt hår under cellgift.Fick en tuff peruk men den trivdes jag inte i.Fick massa häftiga färgglada sjalar av många vänner de knöt jag käckt på huvet. Många styrke kramar till dig och din familj



Hälsning Mia

2010-02-01 @ 21:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0