När orken tar slut....

Nu jävlar är jag trött på precis allt. Vad tror ni har hänt denna familj sen mitt sista inlägg?
Jo Sigge var ju snorig som tusan den 29dec sen dagen föra nyårsafton så vart han riktigt förkyld vilket innebär förkylningsastma vilket innebär falulasarett!
Typiskt, dan före min efterlängtade maskerad!
Väl uppe på akuten bryter jag ihop, både jag och Daniel ber snällt att få med medicin hem så vi kan ta hand om han hemma ist, men eftersom han blir dålig så pass snabbt så tyckte läkaren inte att det var nån bra ide´.
Då börjar jag väl självklart stört böla! jag berättar för den snälla läkaren att jag kom hem från lasarettet ca en vecka tidigare och hade legat inlagd i nästan en månad pga canceroperation, berättar att jag inte får lyfta mitt barn och att jag ju inte tagit med mina tabletter så jag inte kan stanna över natten.
Tack gode gud för förstående läkare!
Hon informerade barnavd om läget innans vi vart dit skickade.
Vilken tur att jag har Daniel iaf som lugnar ner mig och utan problem stannar själv med Sigge över natten.

Både min mamma och Daniels mamma erbjuder si att åka upp på nyårsafton för att sova med Sigge så vi får gå på maskeraden. (Änglar!)
Min mamma åkte upp på torsdagen så kom Daniel hem på eftreiddagen för att snabbt snida om till John Travolta.
Vi gick på maskeraden och hade jätte trevligt, jag drack inte en droppe så vi kunde åka upp till falun på stört ifall Sigge skulle bli sämre.
Det vart han så klart inte, han vart bara bättre. Han fick komma hem redan på fredagen=)
Nu fick vi iaf riktig astma medicin som vi ska ge honom varje dag, det har vi inte fått tidigare för dom inte kunnat kostatera att det är astma. Men tredje gången gilt!

Festen vart hur lyckad som helst! Alla hade trevligt, maten var helt otroligt god och läsken svalkade.....=)
Det var riktigt kul att träffa alla mina vänner och bara vara Emma igen, Emma utan cancer. Den gjorde sig självklart lite påmind med min värkande rygg. Men det var en piss i rymden.

D&E

Så här snygga var vi!

Tack Allihoppa som kom! Och tack alla underbara feestfixare, ni är guldvärda!


Sen Sigge kom hem i fredags kväll har både min och Daniels sömntimmar varigt lägre än vanligt, Han har bara gnällt hela nätterna, jag tror inte ens att han är helt vaken när han gnäller..... DRYGT!
Och i morse så såg Daniel att det hade runnit ut nån sörja ur ena örat, det var väl bara det som fattades, ÖRONINFLAMAION.
Inte konstigt att han har gnällt stackarn, det har väl gjort hur ont som helst.
Så i förmiddags fick vi snällt packa in oss i bilen och åka till akuten, i ludvika som tur var.
Vi fick pencilin, kåvapenin, vilket ska smaka skit. Kul att försöka få i en 10månaders bebis det.......
Bara han blir frisk nån gång så kan jag göra vad som helst.

Nu tycker jag att det räcker med sjukdommar och bakslag för min del, jag orkar inte nå mera.
Och denna väntan på att höra något från Uppsala om provsvaren gör inte mitt tålamod bättre.
Men jag tror dom kommer ringa på Tisdag, det kännas som det. Annars får jag väl ta och ringa dit och höra vad dom håller på med.

Nu sa vi skynda oss upp i säng och försöka sova lite.

tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Era stackare.. hur mycket ska ni behöva stå ut med egentligen?! Hoppas att ni får ro snart! Tänker på er!

2010-01-04 @ 12:47:27
Postat av: Anette

Stackars lilla Sigge som måste äta otäck medicin. Kan tipsa om att det finns "supper" som man stoppar i ändan, hur bra som helst. Då slipper man bråket att försöka få ett litet barn att svälja. Melinda hade problem med att svälja medicin och det funkade skitbra med supper till henne. Finns även som alvedon oxå =)

Kramas mycket.......<3

2010-01-06 @ 20:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0