Onsdag

Jaha, ännu en tidig morgon.
Men förhoppningsvis den sista, Daniel tog med Sigge in till Sigges farmor idag med så jag och morsan kan åka ett gäng vändor till tippen.
Vi har rensat i boa, kommer bli skönt sen när allt är slängt. Och då kan jag äntligen plocka ut lite grejer ifråpn huset dit. A win win situation.

Jag börjar bli mer och mer sur på Onkoloksköterskorna!
När man äter Xeloda tabletterna så ska dom ringa en gång i veckan och kolla läget. Kolla så magen fungerar och höra om händer och fötter är okej.
Men dom har inte ringt en endaste gång än. Hoppas dom ringer idag, annars ringer jag dit imorgon och frågar vad dom håller på med.
Dom kan inte prioritera bort såna grejer under semestern tycker jag, det är viktigt att dom ringer till alla som tar tabletterna.
Jag hatar att känna mig bortglömd! Det tycker jag inte att man ska behöva göra, speciellt inte när man tampas med cancer och cellgiftsbehandlingar.

Jag tror min hjärna har börjat spela mig ett spratt.
Jag har aldrig tänkt tanken att cancern skulle komma tillbaka, ever! Men nu så har jag varit in och snuddat lite på dom tankarna. Fast lika fort som jag kommer in på tankarna så hoppar jag ur dom. Jag vågar lixom inte tänka på hur jag skulle reagera.
Tänk om jag skulle behöva mer cellgift? eller mer strålning? en till operation...
Vad är det då för vits med att fira mitt avslutade kapitel med världes fest?
Hur skulle Daniel reagera? då tror jag han verkligen skulle bryta ihop.
Min familj? mina vänner?
Nej! det finns inte ens på kartan att något sådans skulle hända. Och OM det, mot fulla förmodan, skulle inträffa. Så skulle jag fixa det oxå, jag är tvungen.

Just nu läser jag en bok som heter RESAN av Brandon Bay.
Den handlar om hur hon på bara fyra veckor fick sin tumör, stor som en basketboll, att försvinna. Helt utan medicin. Hon läkte sig själv, gick in på djupet och fick veta varför hon var sjuk.
Boken speglar verkligen mitt tankesätt, vissa saker händer utav en anledning.
Nu har hon utveklat en metod och hjälpt tusentals människor att bota sig själva från alltmöjligt. Ex. cancer, urinvägsinfektion, svartsjuka, synfel och dyslexi.
Jag rekomenderar verkligen denna bok, och det ska även finnas en cd med hennes meditation på. Jag ska få den utav en vännina. en berättar jag mer om när jag prövat den.



Nu ska jag piffa till mig inför mitt möte med Soptippen.....;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0