Äntligen

Nu har jag ÄNTLIGEN satt händerna i en "riktig" dator=)
Efter midsommarhelgen mitt ute i skogen så vart nog alla inblandade en aning avvänjda från datorer och telefoner. Det fanns nästan ingen mottagning, vilket faktiskt var ganska skönt, Men jag ville ju ringa mamma iaf och berätta att vi levde.
Som sagt så har vi varit ute med husvagnen i skogen från onsdag-söndag. Det har mest varit finväder men en och annan regnskur, men det gjorde inget det var skoj endå. Sigge har badat i sjön, eller badat och badat han vågade bara gå ner till fotknölarna tror jag. Hoppas han inte blir en lika stor badkruka som jag och Daniel. Daniel har fiskat gäddor och åkt båt och jag har bara varit, gått på dass, grillat korv, solat, sagt -nej sigge KOM HIT! men det hör väl camping till??
Tack alla deltagare för en kul midsommar!
Tyvärr tog jag inte ett enda kort, man jag kanske kan skaka fram något från husvagnen en tidigare camping.


Vår nya husvagn.


Svår roat barn, toaletten har aldrig vart i bruk..


Livingroommys.....-vardagsrumsmys

Aja det får räcka, jag SKA ladda kameran.




Igår fick jag min första av dom tre sista cellgiftsbehandlingarna.
Nu äre bara två kvar=)
Jag mår ganska bra faktiskt, men det är nog för mitt jävlarannama och att kroppen har fått återhämtat sig tillbaka till sin forna jag i några veckor. Men nästa kur kommer jag klara lika bra iaf!
Jag var tvungen att komma till falun kl 0800, och vi kom hem kl1730(!).
Bara för att först på morgonen så var jag tvungen att åka tillbaka till operation och baka slangen till port-a caten några centimeter, sen fick jag behandling.
Omständigt som vanligt, sist när jag var där och la in porten så gjorde jag en röntgen och väntade en och en halv timme på att doktorn skulle gå igenom bilderna och godkänna. Det gjorde han och jag fick tillslut åka hem, sen ringde dom i veckan (till min icke fungerande mobil.....) och sa att jag var tvungen att komm aoch baka slangen.
Varför såg dom inte det på en gång? kollade dom aldrig bilderna ordentligt?
Aja drygt var det iaf, men nu är allt som det ska iaf.

Ni kanske undrar hur det gick men Sigges öra?
Mycket riktigt så hade det värkt hål på hans stakars trummhinna. Nu får han nå annat pencilin som han ska suga i sig i 10dagar.
Dryga sjukvård! En kompis sa att jag borde anmäla distriktssköterskan till patientnämden. Nån måste ju sätta ner foten och säga ifrån om grängesbergsvårdcentral. Det är absolut inte bara jag som är missnöjd.
Så jag ska forska lite i saken tänkte jag.

siggge

Idag är det riktigt kanon väder! Igen! Kan man bli lyckligare?
Tänkte dränka mig i spf och lägga mig på gräsmattan ett tag idag, men inte riktigt än klockan är bara 07:04 än. Solen har knappt hunnit gått upp.

Jag håller även på att planera min "Älska livet fest". Jag har stött på ett litet problem. Maten. Eftersom jag räknar med att bjuda alla mina släktingar, alla daniels släktingar och alla vänner så blir det nog ganska många personen. Närmare hundra kanske. Vad blir maten att kosta då? 70% av dom som jag tänkte bjuda är ganska duktiga på att äta. Men daniel är bäst........=)
Så jag tänkte kan man ha ett knytis? så står jag för dricka, sallad och bröd? Eller är det lite snålt?
Eller om jag hinner ha festen innan det blir höst kanske jag kan ha picnick där alla får ta med egen matkorg, så håller jag med dricka, efterrätt och underhållning?
Aja jag hinner fundera en miljon gånger, men är tacksam för hjälp.

Nu måste jag ner och käka frulle.

emma sigge

Bon voyage! liiite osäker på stavningen....

Kommentarer
Postat av: Fru Bergström

Hej

Jag tycker du ska låta alla ta med sig sin egen picnickorg inkl. dricka för då får alla ta med det dom vill ha. Sen kan ju du ordna med en smarrig efterrätt, någon form av underhållning och en personlig (egna påhittade frågor om nära och kära mm) tipspromenad med några priser brukar vara rätt uppskattat. Vuxenpris, barnpris och JUMBO pris!!



* Jag brukar låta alla rätta sina egna kuponger för det är inte alltid man vet alla svar i förväg, t.ex. vem har den nyaste husvagnen 1. Ivar, 2. Emma, 3. Daniel

2010-06-29 @ 10:18:04
Postat av: Anonym

Tycker absolut du ska göra en anmälan, tycker dom är väldigt "slappa" här uppe med att undersöka ordentligt..dom mer "antar" att det är "det". Har funderat på det jag med ett antal gånger, värst är ju när dom inte undersöker barnen ordentligt eller ställer fel diagnoser..så ska dom gå och ha ont i onödan när det fanns hjälp att få tidigare. Nej usch och fy!

2010-06-29 @ 20:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0