Dos 7

Så då var dagen snart slut.
Och sjunde dosen av strålning. Jag mår fortfarande bra.
Idag krånglade maskinen IGEN!
När jag strålas ligger jag spritt språngande naken, på överkroppen. På en smal brits med armarna upp over huvudet.
Och med mitt korta hår och platta byst så ser det säker ut som en spinkig fjortonårig pojke ligger där.
Iaf, dom första 3 ställena går bara bra men det fjärde strålningsstället krånglade. Så det kom in en sköterska och håll mig sällskap medans ingengörerna fixade med datorn.
Sköterskan var trevlig och vi små pratade lite.
Hon står brevid mig, som ligger som en helt utsträckt för jag fick inte flytta mig under reparationen, i bröst höjd ungefär. Hon frågar flera gånger om hon ska täcka över mig eller om jag fryser, jag kanske hade sk "stålvårtor" och det var därför hon var snäll och frågade... hihihi Mycket ska man vara med om.
Dom fick iaf igång maskinen efter typ 10 minuter och dom sista 2 ställena gick fint.
Det var det roligaste som hänt mig idag... verkar kul här i Uppsala va?

Resten av dagen har jag sprungit på stan och kikat. Det var super väder och varmt så det var bara att passa på.
Ingen hatt har jag hittat heller, men jag får kika vidare.
Imorgon sticker jag hem! jihoooooooo
Daniel ska besikta bilen i falun vid 1630 så jag hoppar av sjukbussen där och åker med han hem.
Han fyller föresten år idag, 28år. Shit va gammal han börjar bli!
Likaså fyller min vän Fiat 23jordsnurr. GRATTIS (du börjar Inte bli gammal btw!  (vi är lika gammla/unga...))
Så jag förväntar mig självklart massa fika och tårta i helgen!

Nu ska jag springa bort och bre e schmörgås, fixa lite tee och ta en blodförtunande spruta.
En helt vanlig kvällsrutin.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0