lååååång helg och nya utmaningar

efter en lång och skön helg är jag äntligen tebax.

Helgen har varit toppen, fast det regnade mestadels man en solig dag hade vi iaf.
Husvagnen funkade perfekt, Grillmaten var god och dasset var förvånsnsvärt fresch.
Men nu är jag nästan lite trött på grillat.... Grillmiddag varje kväll och grillkorv till lunch. Men ska det va så ska det.
Det enda kruxet var väl att Sigge INTE sov som en prins. Vi försökte göra så lika som vi gör hemma, eller så lika det gick på 5kvm utan badrum. Men när vi la honnom i sängen började han gallskrika! Första kvällen tänkte jag att det är väl för att det är ett nytt ställe som han inte sovit på förut. vi gick runt och bärde honnom, läste sagor och sjöng "ett gammalt fult och elakt troll....." ca 50ggr, ingenting hjälpte. Till slut vart han så trött så han somnade. Stakarn.
Sen dagen efter så somnade han på fem sekunder i samma säng när han skulle sova middag, men på kvällen var det samma skrikvisa igen. Och dagen efter oxå. Då var vi vakna med han lite längre så fick han springa av sig sina sista krafter ute men endå skrek han till han somna.
Jag tror att det berodde på att han tyckte det var så kul att vara ute och springa så han helt enkelt vart skit sur när vi gick in och skulle sova.
Drygt var det iallafall!
Alla som har    snälla,    nöjda,     väluppfostrade    och helanattensovandeungar måste ljuga för dom inte törs säga sanningen. Och om det verkligen är sant vill jag gärna låna ett va dessa barn en dag eller två.

Idag gick resan hit bra, lång men bra. Cyton gick bra, jag mår fint. Men strålningen var över en timme försenad så jag fick sitta och vänta hur länge som helst.
16:45 var jag klar, 1700 serveras det lunch här på hotellet och jag skulle hinna hämta nyckeln till rummet först. Så jag ringde en taxi, var inte alls dyrt, typ 90kr från sjukan till hotellet.
Helt klart värt det.

Men vilket sommarväder det är här! hur varm som helt, säker 23-24grader nu på kvällen när jag gick till ica.
Under bart att sommaren har kommit hit! Hoppas den kommer till grängesberg snart oxå.

Nu ska jag ringa och säga godnatt till min kära son.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0