Regnet hänger i luften idag. Jag och Sigge...

img_0397 (MMS)

Regnet hänger i luften idag. Jag och Sigge har varit vakna sedan kl 7. Daniel fick en efterlängtad sovmorgon:)  Sigge hitta nyss på en gammal rostmacka som han springer runt och gnager på. Det är nog skönt med den hårda mackan mot hans tandkött, han håller på att få typ 4 tänder samtidigt stackarn. Tuggtänder dessutom.   När börjar ungar prata egentligen? Jag brukar läsa lite olika bloggar mm där ungarna kan säga mama, pappa, titta och lampa när dom är typ 8 månader. Stämmer det eller ljuger dom? Sigge kan inte "prata" än. Han säger mamamam, papapa och sen är det mest en massa oförståeliga gurgel. Är det konstigt? Han är ju 15 månader. Jag VET att alla barn är olika, men aldrig läser jag om barn som är sena. Bara barn som är tidiga med allt. Jag hatar det. Sen funderade jag på om det är hans sätt att visa vilken kris vi gått igenom med min sjukdom. För jag tycker det borde påverka honom på nå vis.  - Det är missär här hemma. Det är bröte överallt tillochmed i kylen. Jag längtar tills jag är klar i Uppsala och kan vara hemma och ta hand om huset. Kom absolut inte hit och hälsa på i dag!   Nu ska vi laga lite lunch iaf, sen in mot marknaden:)


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej där, brukar läsa din blogg lite då och då men har nog aldrig kommenterat ( fy på mej ). Ville bara säga att jag känner precis som dej att man bara läser om tidiga barn mm. Men våran lilla tjej är också 15 mån, hon går inte än..väntar & väntar..och har precis börjat säga mamma och pappa=) Men alla är ju olika!

ha de bra

2010-05-29 @ 14:08:08
URL: http://ettoettblirtre.blogspot.com
Postat av: Anna

Rasmus pratar inte heller än (han är 18 mån nu), han bara säger mamma eller anna typ :) Men det kommer väl nångång :)

2010-05-30 @ 16:09:45
URL: http://annaalfredeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0