Torsdag

Åh bara för att jag är någon annanstans än hemma så har jag världens städlust! Varför blir det alltid så? Jag plockar och plockar på mitt lilla hotellrum men det är ju inte som att städa hemma.
En annan sak som jag inte fattar, varför ligger det bara inrednings tidningar och Allers i väntrum? Där sitter vi sjuklingar och drömmer oss bort i dyr inredning och fläskiga recept. Just nu har jag planerat in ca 7maträtter jag ska laga när jag är på hemmaplan igen. Så vet jag PRECIS hur jag vill göra om hemma, vilka inrednings prylar jag ska ha och vilka svindyra tapeter jag ska tvinga Daniel sätta upp.
Men jag hinner väl ändra mig en miljaard gånger till.

Dagen har varit bra, varm bara. Kvalmig nästan så jag trodde det skulle åska men det kom aldrig. Vågar jag hoppas på svalare väder imorgon? jag ska ju kuska runt i en buss runt halva Dalarna så svalare väder uppskattas.
Resten av dagen har väl vart som vanligt, strosat på stan och käkat isglass, kikat på reorna och grävt igenom myrornas.  Men det bidde inget spec. Håller just nu på att kolla upp adresse till röda korset som jag tänkte försöka ta mig till imorgon.

Nu ska jag kika vad det är på tv ikväll, blir det tvtittning eller stickning??

Chip å hejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0