Ett avslöjande!      

img_0804 (MMS)

      Jepp, som ni ser så är jag bald! Känns väldans konstigt, men jag tappar så mycket hår så det var oundvikligt. Än så länge är det bara familjen och en väninna som sett mig. Och sjuksystrarna så klart. Ändå var det ganska längesedan jag rakade skallen, iaf två veckor sedan. Men jag är ju aldrig ute och får nästan aldrig besök. Va skönt det skulle vara om ingen hann se mig utan hår, att det han växa ut innans jag ger mig ut i världen igen. Nej usch så länge vill jag inte vara instängd.    Jag mår fortfarande dåligt, psykiskt. Jag är lixom aldrig glad. Jag försöker verkligen glädjas åt allt möjligt men det funkar inte. Jag kollar på komedi och läser roliga historier, tänker på roliga saker som hänt men nej jag blir inte glad. Det som jag blir någorlunda glad av är att läsa era kommentarer.     Så nu kämpar jag för att bli glad och lycklig.  Beror nog mycket på att jag har dessa drän kvar i maggen oxå. Jag kan ju inte åka nånstans utan att bära runt på påsarna. Så därför är jag mest hemma. Plus att det är krångligt att duscha så det händer inte så super ofta vilket gör att man känner sig mer nere.   Men nyss filade och målade jag naglarna i hopp om att känna mig bättre, det funkade lite.  Nu kommer snart sjuksystern för ikväll. Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Mella

Men åh du ! Då skriver jag lite... För att få dig glad... Å nu blev d torka...hmm jag hoppas ju att du kan studsa omkring som du vill snart med Sigge.. Ha energi, vara glad, jobba andligt osv. Men seriöst vad gör dom åt dig? Får du den hjälp du behöver? Kan dom inte operera? Hållas i alla fall att du är lite på dom, så du verkligen får hjälp, och att du ifrågasätter. Det är att göra något för sig själv! Försöker skicka lite energier till dig. Glada fulla av kraft! Försöka duger, om det funkar får vi se när vi kommer till pärleporten!!:) kram

2010-11-06 @ 21:03:37
Postat av: Mia

Du är jättefin! Med eller utan hår. Mia heter jag och har hittat hit till din blogg sedan 2-3veckor sedan och blev fast.



Tänker på dig mycket och hoppas att du snart bli av med ditt drän.



Kram, kram!

2010-11-06 @ 22:55:55
URL: http://miaspearls.blogspot.com
Postat av: Kajsa

När man föjt en blogg en tag känns det som man känner bloggaren trots att man aldrig träffats. Åtminstone är det så med dig Emma, du är så öppen och spontan! Jag skulle mer än gärna hålla dig sällskap OM vi nu hade känt varandra=) Då kunde min son spana in och lära sig av Sigge, han älskar att se på när äldre barn leker!!



Många kramar till dig

2010-11-07 @ 11:39:21
Postat av: sioux

Söta! Vi känner inte varandra och kommer troligen inte att träffas heller. Men jag har din sida som ett bokmärke och tittar in en sväng hos dig både på morgonen när jag kommer till jobbet och innan jag går hem. Av någon anledning har jag fastnat hos dig. Blir lite orolig när det är tyst i flera dagar. Men vet ju att du, precis som oss andra, inte orkar blogga varenda dag. Min plastpappa lämnade oss för ett år sedan efter ett års dribblande med cancer och elände. Tyvärr var hans hjärta för svagt att palla sig igenom alla cellgifter. Då vi bodde 50 mil ifrån varandra så var jag liksom inte "med" i hans sjukdom. Dessutom var han ju man, och de är inte kända för att "prata" så mycket som vi tjejer. Du delar med dig på ett sätt som gör att det är lättare att förstå vilket slit du har! Du är grym som delar med dig så här. c

Och vet du, den vackraste kvinna jag sett - hon var iklädd bikini, hon var brun, hon var stolt och helt blank på skallen. Superfin!

Stor solig söndag till dig!

2010-11-07 @ 11:53:38
Postat av: Jenny

Emma du är fin oavsett! =) Många kramar

2010-11-07 @ 12:39:22
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: s

Emma, först en stor kram. Du är en äkta kämpe och även kämpar känner sig nere i bland. Men du kommer igen det vet jag. För efter varje nedförsbacke så går det alltid uppåt igen, men i bland är backen brantare och jobbigare. Kram och vi ses på en medium utbildning om 5 år

KRAM

2010-11-07 @ 15:33:12
Postat av: Majsan

Å Emma fina du, du är lika fin med hår eller utan.

Som ovanstående skriver, jag skrev tidigare att jag läste om dig i tidningen du berör en så när du skriver!Går inte en dag utan att man kikar in o tittar till dig om du skrivit något!

Jag vet en gång när du låg inne o jag var oxå där på ett besök fast någon annanstans hade sådan lust o bara gå upp o säga hej ska du veta!

Och jag hoppas verkligen du slipper ditt drän snart så du slipper o kånka på påsarna iallafall!

Du är en sann hjälte som delar med dig som du gör!

Jag vet att du gör det bästa för att må bra o jag förstår att du tycker att det är jättejobbigt imellanåt!

Vi är många ska du veta som önskar vi kunde stötta dig på alla sätt o vis!!!

Hoppas att det vänder snart för dig o bamsekramar till dig o din familj!

En massa varma tankar o energi till dig!!

2010-11-07 @ 17:25:51
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Susann

Då får man försöka muntra upp dej då? :-)

Jag har halkat in här för jag bor oxå i här i berget på väster, jag har en cancersjuk mor och jag läser mer än gärna vad som rör sig inom, känslor, allt! Jag vill så gärna förstå, men det kan man ju aldrig :-(



Min mor är oxå bald och hon är så mycket vackrare utan hår än med sin kliande peruk ;) Hon saknar inte heller sitt hår, finns massa fördelar hihi, men just till vintern blir det allt lite kyligt :-)



Jag kommer fortsätta läsa och tänka på er och på din söta lilla kille som jag ser på dagis titt som tätt :-)

Många kramar! S

2010-11-07 @ 20:37:22
Postat av: Josefin

Emma du är fin endå fast du inte har något hår :)

Tänker på dej fast jag inte känner dej

2010-11-07 @ 21:44:51
URL: http://wwww.josefinyia.blogg.se/
Postat av: Lina

Kämpe! Jag beundrar dig verkligen! Ta fram din lista igen på det positiva med rakat huvud =) Jag tycker att du passar som rakad.

2010-11-07 @ 23:03:52
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Klart att du inte ska hålla dig instängd, iallafall inte om det hänger på håret! :) Du ser jättefin ut! Dessutom finns det väl en massa fina huvudbonader du kan prova med!



Jag hoppas innerligt att din infektion har gett med sig nu, så att du kan få dina välbehövliga cellgifter. Hoppas att du har ork och kraft att vara tjatig och ligga på sjukvården så att du får veta vad de planerar för dig! All kraft och styrka härifrån!

2010-11-07 @ 23:10:05
Postat av: Din frisör Marcus.

Emma, du är så vacker oavsett om du har hår eller inte! Du har din utstrålning och karisma! Dock när det växt ut igen, då ska vi sätta igång och frisera det igen :) Då kör vi på Maria Montazamilooken tycker jag, eller har du ngt annat coolt förslag?

Vi måste ses snart! Så vi kan skvallra och bara snacka skit! KRAM! Alla tankar till dig <3 Be strong.

2010-11-07 @ 23:57:09
URL: http://marcuslounge.blogg.se/
Postat av: Lou

Jag har inte lärt känna dig, men förstår det som att du uppskattar andlighet såväl som allt annat underbart som finns i världen. Du verkar vara tacksam och väldigt ovanligt stark. Även vi som inte känner dig behöver dig och människor som du som gör allt ljusare. Det är tabu för vissa, men jag ber mycket (på mitt eget vis :)) och tror verkligen att allt kommer bli bra för dig. Jag hoppas du snart får lite lugn och glädje i allt kaos. Fortsätt spöa cancern, den orkar inte hur mycket helst.

2010-11-08 @ 10:58:41
URL: http://sibylvanegray.blogg.se/
Postat av: Persson

That's the way girl - bald is nice!!! Foxy lady....

Klart som fan att det är svårt att känna glädje - det tycker jag oxå. Jag vet lixpm vad som väntar men ibland hjälper det att strutsa för min del. Jag brukar gå och få fotmassage och samtidigt få tånaglarna målade. Då känner jag mig lite glad... Jag gillar oxå att köra bil, då känner jag mig mindre sjuk! Att det sen går aningens för snabbt skiter jag i - vad har jag att förlora lixom!

Yupp, så har jag det!!

Hoppas att dränen är väck för all framtid nu - du finns alltid i mina tankar!!!

Kramen

2010-11-08 @ 16:24:28
Postat av: s

Tittar in flera gånger per dag för att se om du uppdaterat. Du ska veta att jag skänker både dig och din familj många tankar. Många kramar till dig

2010-11-09 @ 20:10:40
Postat av: Majsan

Kikar in o skickar lite varma styrkekramar,

O hoppas att allt är någorlunda okey o att du mår lite bättre! Önskar dig en underbar dag och jag kan tänka mig att grabben din är lycklig över snön det kan jag säga att jag inte är vill ha sol o värma nu haha skitjobbigt o veta en hel kall vinter brrr,



Ha de så gott o massa varma styrkekramar!!!

2010-11-10 @ 13:07:05
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Jenny Salomonsson

Fina Du

Hoppas att du har fått ny energi och känner dig lite gladare igen <3

Du är en Krigare

Massor av Styrka Värme Hopp & Mod till dig

KramKram

<3<3<3

2010-11-10 @ 21:37:42
Postat av: T

Jag brukar ofta tänka på vad som skulle hända om man blev allvarligt sjuk....hur man skulle känna sig. Skulle man ge upp och bara gråta? Skulle man kämpa in i det längsta? Livet är orättvist känner jag när unga människor drabbas av cancer och andra sjukdomar.

Men så tänker jag så här: När som helst kan vem som helst dö i t.ex en bilolycka, och bara rivas bort utan förvarning. Det skulle nog kännas mycket värre, var man osams med någon som måste bära ångesten för resten av livet? Hade man verkligen sagt till alla att man älskar dem?

Så länge man finns och har ett medvetande kan man alltid kämpa och hålla upp hoppet. Tron försätter berg. Jag tror på dej....kämpa på nu för fan.

Du har en underbar familj och en fantastisk son, det är mycket att vara glad för.

2010-11-11 @ 01:35:00
Postat av: Evelina

Vad vacker du är!! Det syns att du är en riktig kämpe och en skönhet klär ju för övrigt i allt- även utan hår! :-)



KRAM

2010-11-11 @ 18:46:56
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Persson

HMmmmmmmm, nu är du sådär tyst igen - det gillar jag inte!!

Hoppas att tystnaden beror på att du just nu får en helvetes massa cellgifter inpumpat i kröppa!!! KILL KILL KILL alla jävla felkomponerade små skitceller

Kram

2010-11-12 @ 15:00:25
Postat av: Anonym

Nu var det ett tag sen vi hörde nått från dig!! Hoppas allt e bra och att du orkar/ kan ge oss ett tecken!

2010-11-15 @ 09:29:47
Postat av: Jenny Salomonsson

Tänker på dig, undrar hur ni har det <3

Blir lite orolig när du inte hörs av...

Men tänker att du mår så mycket bättre och inte har tid att hänga vid datan utan fullt upp.

Hoppas att det är så det är - att du mår så mycket bättre!!

Kramkram

<3<3<3

2010-11-15 @ 13:38:54
Postat av: Majsan

Kikar in o skickar en bamsestyrkekram till dig o hoppas att du känner dig lite gladare förstår dig att det är jobbigt men kämpa på tjejen!!!

2010-11-16 @ 11:04:42
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: sioux

Nu är det tyst - bäst att skrika HEJA, HEJA, HEJA igen!



Stor kämpakram!

2010-11-16 @ 18:41:04
Postat av: Åse

Håller med ovanstående, gillar inte när det blir för tyst...

Jag fastnade helt för din blogg, du verkar vara en så härlig tjej och jag hoppas så att du mår lite bättre för varje dag och att du klarar av detta!

2010-11-17 @ 17:38:12
URL: http://gustie-harochnu.blogspot.com/
Postat av: Carro (starfighter)

Emma du är superfin även utan hår! Och förresten sitter varken utstrålning eller styrka i håret och du har båda delarna så det räcker och blir över:) Massa kramar och positiv energi!

2010-11-18 @ 18:48:02
Postat av: Smebacken

Hår eller inte... det skimmrar om dig ändå. Har följt din blogg sen artikeln i Nlt. Jag ser en ung vacker och klok kvinna som har en enorm kämpar glöd.



Du finns i min varma tanke... varje dag.

2010-11-18 @ 19:20:25
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Är inne och kollar dagligen och hoppas på nya uppdateringar även om jag självklart förstår att du har annat och mycket viktigare att lägga energi på. Vill iallafall skriva att jag tänker på dig och att du berört mig mycket genom din blogg! Jag hoppas att du har det hyfsat trots allt.



Kramar från Skåne

2010-11-19 @ 23:11:53
Postat av: Jennie

Ett tag sen du skrev nu, hoppas det är bra och att du kan äta snart!!! Styrkekramar till dig!

2010-11-20 @ 21:50:33
Postat av: skogen

Emma jag saknar dig läser din blogg varje dag saknar dina uppdateringar

2010-11-21 @ 00:29:45
Postat av: kusin sara

en kämpe utan dess like! jag tänker på dig varje dag, du är den starkaste människa jag känner! jag hoppas vi ses vid jul! :) <3

2010-11-21 @ 15:23:42
Postat av: madde

Uppdatera??!!

2010-11-21 @ 19:16:19
Postat av: Maria

Hej!

Jag hamnade i din blogg av en slump och jag blev helt fast! Du verkar vara en oerhört stark kvinna och på bara den lilla stund som jag har spenderat vid din blogg så har du imponerat mer på mig än någon annan gjort på länge. Jag önskar dig all lycka!

2010-11-23 @ 12:19:39
URL: http://www.widarsson.blogspot.com
Postat av: Julia

Jag har läst stora delar av bloggen, och gråtit. Det känns hemskt att läsa vad du går igenom, men samtidigt glädjer det mig att du är så otroligt stark och verkligen är en sådan kämpe. Du är otrolig. Jag tänker följa din blogg, följa dig genom denna kampen - som du kommer att vinna.



Kram.

2010-11-23 @ 17:21:42
URL: http://synasutanattverka.blogg.se/
Postat av: CJ

Du har en fantastisk styrka.. jag utläser den av ditt sätt att skriva och formulera dig. Positiva tankar och du kommer överleva oss alla :)

Fortsätt vara stark och boxa bort alla onda tankar som smyger sig på när man som minst önskar dom. Ge dom en boost av din positiva energi så far å flyger dom onda all världens väg :)



Go girl!

2010-11-24 @ 00:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0