skit år



Jaha, ännu ett år utan dom goda, underbara, efterlängtade knäckäpplerna!!!
Helsikesjädransskit.
Förra året låg jag på sjukan och väntade på operation och i år sitter jag hemma med näringdropp.
kul jul! Nejda jag har lixom bestämt att jag ska kunna äta till jul, UTAN att kräkas.

Den 20november 2009 fick jag beskedet om cancerknölen i magen.
Så i ett år har jag levt, lidit och bloggat om skiten.
Men om jag ska se tillbaka så har det mest varit bra. Jag har ju varit frisk för det mesta, det är bara nu på slutet skiten kom igen.
Men det är så mycket jag ångrar att jag inte ätigt under året som passerat...=)

Nu är det nya tag som gäller!
Veckans planer är:
-Julpynta lite hemma
-Cellgift på onsdag och torsdag

Ja det är väl det enda.
Nu ska jag äta en liten liten limpmacka med kaviar på.
Och sen kräkas upp den.....
Men är man sugen så är man.

Hadet bra så länge alla underbara läsare!
/Emma

Kommentarer
Postat av: en mamma

Heja Emma! Nu ska du bli frisk:) Jag har läst att det forskas mycket om kost när det gäller cancer, Att ha ett basiskt ph-värde är tydligen bra för det då trivs inte cancern hos sin värd. Vi är många många medmänniskor som tänker på dig och din fina familj. All lycka

2010-11-28 @ 21:00:59
Postat av: s

kram... knäckäpplen går ju utmärkt att äta på julafton med, för då kan du äta utan att kräkas

KRAM

2010-11-29 @ 12:04:48
Postat av: kerstin johansson

Hej Emma, hoppas att du fick behålla kaviarmackan och att det kan gå ner någonting till kvällen också.Hoppas verkligen att du ska kunna äta av julmaten utan att kräkas och att du får må bättre, tänker på dig, kram Kerstin

2010-11-29 @ 14:49:28
Postat av: Åse

Ett helt år...jag avskyr cancern som gör livet så surt för alla som drabbas!!

Den begränsar och bara tar energi, jag hoppas så att du snart kan ge de där cellerna på truten så de flyger all världens väg!



Att inte kunna äta måste vara nåt utav det värsta man kan drabbas av. Vet man att det alltid kommer att vara så av någon anledning så anpassar man väl sig, men att tillfälligt inte kunna äta...det är tortyr.



Kram på dig!

2010-11-29 @ 20:36:03
URL: http://gustie-harochnu.blogspot.com/
Postat av: kusin sara

keep on fighting cuz! <3 snart är du bra igen då kan du äta knäckäpplen och kommer du hit ska jag bjuda dig på köttfärslimpa! jag kommer till gränges på lördag för att fira farmor vi får väl se hur du mår då kanske vi kan kika förbi!? tänker på dig! kramar från viken!

2010-11-30 @ 09:10:10
Postat av: Linn

Hej!

Jag har läst din blogg litegrann och finner en enorm styrka inom dig. Det är klart du kommer bli frisk! Att fokusera på en frisk kropp är vad du ska göra nu, så att det onda försvinner. Jag vet inte om du hört talas om attraktionslagen och the secret, om inte vill jag tipsa om detta! Det handlar om just detta med att det man fokuserar på kommer tillbaka. The Secret kan du nå här, finns som bok och film: http://www.thesecret.tv/index.html

Och attraktionslagen når du genom böckerna av Esther & Jerry Hicks.

Kram på dig Emma, snart är du frisk och kan leva ditt liv lyckligt, precis som du vill :) Det gäller bara att tro! Sänder dig energi och tro!

2010-11-30 @ 16:36:08
Postat av: Linn

Här har du t.ex. en berättelse om en man med cancer som tog sig an the secret och läkte sig själv: http://www.thesecret.tv/featured-stories-health.html

Kram än en gång! Allt kommer att bli bra!

2010-11-30 @ 16:41:17
Postat av: Karin

Hej hej!

Du får göra som jag!

Jag lever efter mottot "de jag äter eller dricker ska vara så gott så de väger upp mödan de tar att spy upp de..."

Nä, jag har inte bulimi, inte cancer utan något annat mystiskt i magsäck och tarmar... Har levt på TPN och sond näring i strax över 2,5år. (efter ett tag så stillas "mat" begäret) i början lus-läste jag recept och planerade vad som skulle lagas men det lugnar sig med tiden. (testa suga på choklad/hårda karameller, funkar ibland för mej) lycka till! Jag hoppas att du kan njuta av julen iaf, välj när du vill äta. Stor kram Karin

2010-12-01 @ 13:56:35
URL: http://Karinstyratjej.blogspot.com
Postat av: Tina

Go for it girl <3

2010-12-02 @ 11:53:24
Postat av: J

måste bara säga att jag beundrar dig så himla mycket!!!! du är underbar Emma!!!!! sänder all kärlek och styrka!!! kram J

2010-12-02 @ 21:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0