Detta är det enda som håller mig flytande ...

img_0755 (MMS)

Detta är det enda som håller mig flytande just nu. Nu är det väldigt jobbigt. Det är otroligt psykiskt påfrestande att inte kunna äta. Plus att jag kräks minst fyra ggr per dag. Jag kan inte sova normalt, jag måste halvsitta. Och på morgonen måsta jag skynda mig att kräkas upp den sura gallan som fräter ihalsen.   Jag är än en gång otroligt besviken på sjukvården. Varför tog dom mig inte på allvar när jag först påtalade att jag började få liknande problem som jag haft förut. Jag ringde om det i juli och fick en läkar tid två veckor efter sen en röntgen två veckor efter det. Sen tog det en vecka för svaret och sen typ två veckor innan dom konstaterade att det var en ny tumör! I augusti kunde jag äta ganska normalt, i september kunde jag fortfarande äta lite. Men nu är det helt stop. Hade dom skyndat sig med tanke på hur stor spridningsrisken är på denna typ av cancer så hade jag kanske kunnat äta lite hela tiden.     Usch jag gillar inte att jag blir så bitter på allt. Jag måste vara stark, jag kan inte bryta ihop och ge upp. Nej Inge mer negativa tankar, bara positiva!  Men ibland måste jag oxå gråta och tycka synd om mig själv, fast det inträffar oftast när ingen ser på. Jag vill inte visa mig svag.     Nej nu måste jag nog kräkas lite:)


Kommentarer
Postat av: Jenny Salomonsson

Du är en fighter!

Klart att du måste få vara ledsen och förbanna monstren! Tror det är bra att du tillåter dig att göra det ibland.

Du ligger ner en stund MEN

sen reser du dig igen!

DET ÄR STYRKA! Du är en fighter!

Tänker på dig massor

Styrka Värme Hopp & Mod

KramKram Jenny <3

2010-10-16 @ 10:19:22
Postat av: Anonym

skickar lite styrkekramar, jobbigt att må så dåligt och inte kunna äta, men det är knappast någon som skulle se dig som svag för att du tröttnar ur och blir less på allt, du är stark ändå!

2010-10-16 @ 13:40:54
URL: http://halvdement.blogg.se/
Postat av: Annette

Kära vän!! Det är ju helt otroligt att du orkar vara så positiv som du är!!All heder till dig och krya på dig!!

2010-10-16 @ 15:40:07
Postat av: Sara Berg

Klart du måste få vara bitter och tycka synd om dej själv. Bryter man inte ihop kan man inte komma igen! Tycker du är så otroligt stark, beundrar din kraft och positiva energi trots allt elände. Tror verkligen att du om någon kommer klara det här!

2010-10-16 @ 16:42:29
Postat av: Roxanna

hej kul att få prata med "likasinnade" unga tjejer med samma problem.

jag är under efterbehandling nu för AML akut leukemi.

hur mår du nu?

2010-10-16 @ 16:48:04
URL: http://sannassanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror att alla människor med olika problem måste nå botten innan det kan bli bättre, Emma du är på botten nu, jag skickar allt positivt vidare till dig för jag känner på mig att det vänder nu! Nu är det din tur att få bli frisk, äta och leka med din jätte söta pojke! tumören kommer försvinna å vi ska hjälpa dig att tänka bort skiten!

2010-10-17 @ 10:36:28
Postat av: s

Du får vara ledsen...besviken, arg, ja alla känslor måste vara tillåtna. För om du släpper lite på de känslor som tynger dig kan du lättare släppa fram de positiva energier som du behöver. Tänker på dig och din familj och skickar så mycket positiv energi jag kan till dig

KRAM

2010-10-17 @ 22:20:24
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Såklart att han gör, han är underbart söt din pojke. Kan bara föreställa mig hur jobbigt du måste ha det, men du verkar vara en oerhörd kämpe som reser dig gång på gång. Du måste tillåta dig att vara svag och ledsen emellanåt, det finns alla gånger utrymme för ditt jävlaranamma ändå. Skickar så många positiva tankar genom bloggen som det bara går.

2010-10-17 @ 22:53:41
Postat av: Anonym

Det är jätteviktigt att gråta. Det är viktigt att prata om allt som känns jobbigt och det är viktigt att släppa ut all gråt. Låt kroppen fokusera på att bli bra igen, den skall inte fokusera på att hålla inne med all ledsenhet. Släpp ut allt så att det inte lagras i kroppen och fokusera sen på Nuet!!!

2010-10-18 @ 20:17:02
Postat av: Jennifer

Du är så oerhört stark!

Det kommer att bli bra och det kommer att lösa sig. Du kommer att kunna äta din big mac och co och alla andra go'saker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0