Idag för exakt 23 år sedan så låg min mor ...

img_0762 (MMS)

Idag för exakt 23 år sedan så låg min mor här i det rivna förlossnings huset i Falun. Med en skrikande rosa klump som var jag! Nu ligger jag här på falu lasarett, dock inte på förlossningen( vilket hade varit trevligare) utan på avd 14.   Jag for hit i lördags kväll pga hög feber och smärtor i magen. Jag har som vanligt inte fått reda på någonting vad smärtan beror på. Men förhoppnings vis får jag åka hem i eftermiddag.   I 22 års födelsedagar har jag vaknat i min egen säng. 19 av dom har jag fått frukost på sängen, varm choklad med vispgrädde och nån smörgås. Dom sista åren har jag bott hemifrån och inte lärt Daniel koka choklad. Det måste jag lära honom till nästa år!   Vad brukade/brukar ni få för frukost på sängen?     Jag håller även på att tappa håret nu.... När jag drar handen igenom så följer ganska många strån med. Det känns både spännande och skrämmande.       Eftersom jag fortfarande har feber så blir det ingen cyto imorgon heller!:( skitpiss oxå! Men men det är bara att bita ihop och bli frisk med egen kraft!   Detta fixar jag! Nu ska jag meditera och krympa knölen i magen.   Ha en trevlig dag allihopa! Det tänker jag försöka ha här i Falun.


Kommentarer
Postat av: Majsan

Ett jättestort grattis till dig!

O hoppas att det blir en riktigt bra dag trots att du ligger på sjukan nu kramar om! Hoppas du får åka hem senare under dagen håller tummarna!!



Blev så glad att du har uppdaterat flera gånger tänker på dig dagligen o jag önskar att jag har kunnat göra någonting för dig!

Tänker oxå varje dag på att den ska krympa o försvinna helt du är en fighter go girl!



Tyvärr är ju dagens sjukvård som den är dels det du skrev i tidigare inlägg o sen att du inte får veta så får det inte vara!!!! Håller på o kämpar själv men i en helt annan genre. Har ju fått erfara bittert när det finns sådan otroligt inkompetent personal där det inte borde finnas!!!



Sköt om dig nu o hoppas febern o smärtorna försvinner snart så du kan vara hemma iallafall!



Bamsekramar till dig i massor o du har berört mig så sen jag läste om dig i tidningen!!

Varm choklad o grädde attans vad gott, var ju år o dar sen man drack.

2010-10-18 @ 11:20:08
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Persson

Ajamen kära du, TUSEN GRATTISKRAMAR TILl DIG!!!!!

Hurra Hurra Hurra

Klart att din paket blir att åka hem i eftermiddag!

Kramen

2010-10-18 @ 11:51:55
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Grattis på födelsedagen!! Det är ju skit rent ut sagt att du ska behöva tillbringa dagen i en sjukhussäng, jag hoppas verkligen att du får komma hem i eftermiddag! Mycket dåligt att du inte får någon information, du måste kräva att få veta vad som pågår och vad febern och smärtorna beror på. Ge dig inte! Det är galet att man ska behöva ligga i så mycket själv för att få information om vad som pågår i ens egen kropp men jag jobbar själv som sjuksköterska och vet att det tyvärr alltför ofta är fallet.



Hoppas att du snart mår bättre så att du kan få åka hem och vara med din familj, och så att du kan påbörja välbehövlig behandling!



Många Kramar!

2010-10-18 @ 12:03:41
Postat av: Jenny

Grattis påfödelsedagen fina Emma!

Skickar all energi och positiv tankar till dig, detta fixar du!



Kram/ Jenny

2010-10-18 @ 12:09:31
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: Madde

Urs vilken trist fodelsedag :( De far val ta och komma me en termos choklad vettja!

2010-10-18 @ 14:03:07
Postat av: En av familjen Holmarna

Stort grattis på födelsedagen Emma.



Jag & brorsan får gå kurs i att koka mjölk och blanda i O´boy. Tror A-K tyvärr sitter i samma situation (brukar sova lite för länge). Men bara hon ligger kvar i sängen,,, till typ 11:00 så fixar jag nog det :-)



Grattiskramar från Johan, Anna-Karin & Melissa.

2010-10-18 @ 18:23:48
Postat av: Lina

Grattis på födelsedagen och krya på dig =) Hoppas att du får komma hem snart igen.

2010-10-18 @ 21:21:13
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0