D

Dagen har gått otroligt sakta, jag har virkat, trätt på alla kuddöverdrag till sofforna som jag tvättat, städat skafferiet och tittat ganska mycket på dumburken.
Men nu är det strax dax att hoppa in i duschen och vaska av lekamen för att sedan åka till ludvika lasarett.
Det är ju röntgen idag!

Är jag orolig? Nja lite både och, jag tror och hoppas att det inte är nån ny tumör som spökar. Det får lixom inte vara det, det kan inte vara det. Finns inte en möjlighet.
Om det har växt upp en ny tumör i magen under min långa starka behandling då måste jag väl ha fått fel medicin?! För behandlingen jag fått ska ju i vanliga fall ges till patienter som har tumörer kvar i kroppen. Då krymper medicinen dem och dödar alla cancerceller. Jag fick ta bort tumören innan behandlingen pga att jag inte kunde få i mig mat. Och mat behöver man för att bli stark och orka med giftet.
Och om det mot förmodan finns en ny tumör ska jag stämma hela sveriges sjukvård på miljardbelopp.
Har jag fått sådan stark medicin, klippt av mig håret och inte kunnat käka glass under hela sommaren i onödan?!

Jag är oxå rädd för att dom inte hittar någonting. Då måste jag kanske söka hjälp för magen igen. Kanske göra en gastroskopi och en massa andra långdragna undersökningar innan nån kommer på vad som krånglar.
Fil och nyponsoppa är inget jag vill leva på direkt.

Min teori på vad det är: Jag käkade ju massa pencilin i samband med att detta började och sånt kan väl iriterra magsäcken. Då kanske det blivit ett sår eller iriterrat där dom sytt ihop min magsäck med tarmen. Då när det läkt så kanske passagen har växt ihop så det är ett pyttelitet hål för all mat att ta sig förbi. Därav är min magsäck för det mesta överfull, och alla andra problem kommit tillbaka.




Vet inte riktigt hur lång tid det tar innan jag får svar på röntgen, det ska jag fråga idag.
Jag återkommer.

Kommentarer
Postat av: Lina

Många lycka till idag. Hoppas att det gick bra!

2010-09-08 @ 14:58:53
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Anette

Klart att det inte är mera cancer!!



Väntar oxå på besked;)

/anette

2010-09-08 @ 20:56:54
Postat av: Annelie

Hej!

Jag hoppas verkligen att röntgen går bra och att du får ett bra svar. Hoppas också att du får ordning på magen snart. Det är jobbigt när den inte fungerar som den ska.



Varma hälsningar Annelie

2010-09-08 @ 21:06:57
URL: http://lillbobo68.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0