goda

nyheter!

Ifredags ringde min läkare.
Vävnadsprov svaret hade kommit..... ingen cancer!
Phu! nog för att jag redan uteslutit det, men det va skönt å höra.
Han berättade även lite vad som ska göras nästa vecka.
måndag ska dom ta ett till prov från förträngningen i magsäcken. Då går dom in med en nål utifrån magen (hoppas ni fattar) sen ska dom tömma buken på vätska. Det finns tydligen vätska i buken som förmodligen läckt ut i "skarven". Men det läcker inte nu.
Sen på tisdag så ska dom gå ner igenom munnen(!) med en ballong och prova vidga hålet så all god god mat kan passera.
Så nu beådrar jag allesammans att hålla tummarna för att det funkar!
Hoppas Hoppas Hoppas


Igår var det marknad här i byn, eller marken som vi säger.
Det var en av de värsta dagarna jag varit med om. Tänk er själva att gå runt och känns doften av nybakade munkar, korvar, ost, varma chips och grillad majs när man inte kan äta någonting!
Det är rent plågeri, jag önskar ingen samma smärtsamma upplevelse.
Sen när vi kom hen så var det dax för den årliga kåldolme/pudding luchen. Fy bubblans vad det luktade gott!
Jag tuggade på en köttbulle och spotta ut den, det va gott...
Men jag frös in två dolmar till mig senare=)

Vi var ganska tidiga på marknadsområdet och det var kasst väder så det bidde ingen karusell med Sigge, men han vet ju inte vad han gick miste om så det gick bra.
Han fick en jätte fin hjullastare ist.
Nästa helg, när jag kan äta igen, så åker vi kanske till kopparbergs marknad och åker karusell där ist om vädret tilllåter.


Sigge, hans nya leksak och hans nya intresse.
Gräva med havregryn.... tur att det är lättdammsugat. Tokstålle.


Nu ska jag piffa till mig och slinka ner å rösta!

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag håller alla tummar jag äger och har =) hih

Lycka till

2010-09-19 @ 11:03:48
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Lollo mamma till Vilda & Theo

Tack så mycket! Ihh ja du får gärna skicka tidningen om det inte är för mycket besvär? vi hann ju inte fixa någon, sen trodde jag väl att det skulle ta någon dag innan det kom ut. :(

Hoppas du får äta snart, måste va fruktansvärt jobbigt!!Ha det bra!

2010-09-19 @ 11:30:51
URL: http://ettoettblirtre.blogspot.com
Postat av: Majsan

Hej jag har följt din blogg länge i det tysta men gör nu min första kommentar!

Jag är så glad för din skull kan säga att jag var orolig där ett tag!!!!

Önkar dig allt gott nu så du blir bra o kan äta älskar själv kåldolmar o kålpudding!!



Jag håller både tummar o tår för dig nu så att det blir bra o all god mat som förhoppningsvis ska passera där snart!!



Kram o lycka till!!

2010-09-20 @ 14:26:03
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0