Maaaaaaat


Idag har jag fått i mig en kopp the, en kopp filmjölk och en chokladbit som jag smälte i munnen.. Sen spydde jag upp en jäkla massa matrester som antagligen legat och gottat till sig i magen i några dagar...
Men nu har jag druckit två glas avslagen sockerdrika och det gick bra.

Aja nog med snusket.
JAG VILL ÄTA MAT!
Jag hatar att inte kunna äta. Jag hatar att ligga på soffan när de andra käkar lunch och middag, för jag vägrar att sitta med och frestas.
Jag överväger ganska ofta att ta in den goda maten i munnen ocg tugga lite för att sen spotta ut det så inget hamnar i magen. Men jag tror jag skippar det.

Och vilken god mat jag ska äta sen när jag kan äta igen.
När jag får klartecken att det är fritt fram där nere så ska jag ta en stor big mac på vägen hem ifrån falun!
Sen ska jag laga köttfärslimpa, kåldolmar, stuvade makaroner och stekt falukorv när jag kommer hem.
Och på kvällen avrundar jag med en pizza och en fet påse godis.
Eller kanske inte, jag kanske går ut och äter på china....
Fast jag antar att jag inte ska skrämma livet ur min stakars magsäck på engång. då kanske han säger upp sig för evigt.
Men det är så gott med mat!

Om ni inte kunde äta vilken maträtt skulle ni sakna mest??


ÅH julmat!

Kommentarer
Postat av: hanna

hej!

Brukar läsa din blogg och du är en kämpe som kommer klara allt :) Är dålig på att kommentera men just när du rabblar mat du vill kunna äta måste jag bara..låg inne en enda pyttig vecka i falun med näringsdropp (hade inte kunnat äta på någon månad innan, om man bortser från fil) och trots att det bara var så kort tid kommer jag ihåg ångesten över att inte få tugga mat och känna smaken, skrev långa listor med allt från glass till hamburgare som jag skulle äta när jag "kom ut".Fick kycklingsoppa på sjukhuset när jag skulle åka hem, helt underbart och sen var det bara att börja beta av listan i sakta mak, det var underbart så håll ut! :)

2010-09-12 @ 18:21:49
URL: http://halvdement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0