pust!

En kirurg i från falun ringde i fredags....
Mitt hjärta stannade när han presenterade sig i luren. Det var han som hade hand om mig när jag låg första tiden i falun innan första operationen.
Han är trevlig och snäll men lite seg på att tala, så det kändes som att det tog 4timmar innan han lämnade beskedet på röntgen bilderna.
Det ser väldigt trångt ut där dom sytt ihop min kvarvarande magsäck med tunntarmen...
Inte ett endaste ord om någon ny tumör! Jippieeeeeee!
Det var altså som jag förutspådde, det har nästan växt igen. Jag har alltså så bra läkkött så det lixom aldrig vill sluta läka...=)
Iaf, nästa vecka ska jag dit och göra en GASTROSKOPI så dom får en bättre bild på hur det ser ut. Sen blir jag eventuelt inlaggd pga näringsbrist. Filmjölk täcker tydligen dagsbehovet.
Sen hoppas jag väl att det blir nån typ av operation så snart som möjligt så dom kan åtgårda felet.
Helst får dom operera mig på måndag så jag hinner läka lite och komma hem innan helgen för då är det ju grängesbergs marknad vilket innebär den årliga kåldolmemiddagen med hela släkten! Meen jag får väl laga kåldolmar till mig själv sen när jag kan äta igen.

Det var verkligen en sten som ramlade av mina axlar när det inte sas något om cancer och tumörer under samtalet. Både jag och Daniel grät lite av lycka efteråt. För det klart vi har oroat oss för det värsta, jag var aldrig orolig för att cancern skulle komma tillbaka och ta dö på mig. Nej jag vet ju att jag ska leva hur länge som helst, jag vill bara inte gå igenom mer cellgifter och strålning. Jag vill återgå till mitt nya liv!

Just nu är det väldigt jobbit att inte kunna äta nån mat. Och pga allt mag krångel så ligger jag för det mesta framför teven. Och då har jag lyckats pricka in samtliga mat-program som överhuvudtaget sänds på svensk telvision. Plus att i alla andra skitprogram så ska dom alltid äta nå jätte gott! Orättvist!
Mat är ju det godaste som finns!
Och eftersom jag inte kan äta ordentligt så tappar jag mer vikt, fy fulingen! Så här äcklig och smal vill jag inte vara. Jag ser bara löjligt sjuk ut. Jag vill vara som förut, ni ser på dom föregående bilderna. Frisk och fullt kapabel till och smälla i mig en 200g choklad kaka på en kväll.


Tack alla för era kommentarer och possitiva tankar!
Jag har inte orkat svara på så många, men tusen tack alla därute!


Och Jasmine, jag ska komma ihåg dig;)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh så underbart att höra att det "bara" var för trångt! Hoppas det snart blir åtgärdat så att du kan börja mumsa vad du vill!Till dess..styrkekramar!

2010-09-11 @ 14:24:37
Postat av: Lina

Gud vad skönt att det var som du trodde för trångt. Verkligen otur att det ska hända, men det var ju i alla fall inte något värre. Förhoppningsvis blir väl allt bra när du fått en operation!

2010-09-11 @ 17:03:02
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: pernilla

Gud va härligt Emma!!! Kommer på mig med att sitta och le när jag läser =)))

2010-09-11 @ 18:05:47
Postat av: Jennie

Åh vad glad jag blev när jag läste det här!! Glad för din skull!

2010-09-11 @ 18:05:56
Postat av: Jennie

Åh vad glad jag blev när jag läste det här!! Glad för din skull!

2010-09-11 @ 18:06:03
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Vilka goda besked, så oerhört lättande det måste kännas för er båda! Hoppas nu att du får snar hjälp att åtgärda det hela så att du kan smaska i dig alla goda maträtter du fantiserar om ! :)

2010-09-12 @ 11:06:17
Postat av: Sofia Fors

Gud så härligt! Jag är mycket glad för din och din familjs skull.

2010-09-12 @ 20:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0