Slut för ett tag

emma sigge

Det har hänt grejer. Fel grejer. Grejer som inte skulle kunna hända.

Svulsten i magsäcken är inte bara en svulst. Det är en tumör.

Jag är skakad, i ett omedvetet tillstånd tror jag.
Alla är ledsna, det är jobbigt. Jag tycker inte om när alla andra är ledsna.
Varför är ni ledsna? Jag ska ingenstans! ni bli inte av med mig.

Cyton jag har fått har alltså inte bitit på mina cancer celler. Känns ganska onödigt att ha släng bort en hel sommar på cytostatika som inte har hjälpt. Men det kunde ingen veta.
På måndag kör jag igång igen. Ett annat gift.
Nån ny sort, det enda alternativet som finns kvar.
Eller ja kirurgen föreslog även en operation så jag kan äta och leva drägligt en sista tid.
No way! Jag ska inte leva nån sista tid än, jag ska leva en väldigt lång tid.
Om det betyder att jag inte kan äta på xantal veckor så go for it!
När cellgiftet börjat verka krymper tumören och passagen genom magen bli fri igen, vilket innebär bicMac!

I hela mitt liv så har jag nu i efterhans upptäckt ett stående mönster.
Varenda gång jag letat efter något så hittar jag det jämt på det sista stället som finns kvar att leta på.
Ni vet om man tex måste ha klöver 5 i en kortlek. Man kollarigenom heela kortleken och självklart ligger kortat sist. Varför kollade man inte där först?
Det är så jag ser denna behandling, självklart är det det sista som funkar.

Jag är hemma nu iaf. Jag får näringsdroppet hemma.
Det kommer sköterskor hit och hjälper mig.
Så nu rullar jag droppställning hemma=)
men inte så länge till för snart kan jag ju äta igen.

Nu slutar jag blogga ett tag. Jag vill inte skriva om cancer mer. Det är inte bra för mig.
Jag måste koncentrera mig fullt ut på att överleva. Att kriga.
Jag har även slutat läsa andras cancerbloggar, jag behöver inge mer sjukdomstankar i mitt huvud.
Bara positiva grejer.
Negativa människor ryker oxå. Inge bra energier ifrån dom.

Nu hoppas jag verkligen att ni inte ser mig som döende!
Jag ska inte dö.
Ni får inte ens tänka tanken!
Så, sluta tänk det nu.

Tänk er mig om 5år ist.
När jag äntligen får mitt besked att jag varit cancerfri i 5år och bli friskförklarad.
Då jag ska berätta för min 6årige som Sigge att han äntligen ska få bli storebror.
Då jag har utbildat mig till något jag verkligen brinner för.
Jag har massa vänner och kul hobbies.
Det ska ni tänka, där med basta!

Tack alla som följt mig.
Jag kanske får abstinens och lägger in ett inlägg nångång ibland.
Men just nu ska jag bara tänka på mig själv.
Massa kärlek från mig till er!

Kommentarer
Postat av: karre

Inget roligt besked du fick, men självklart fixar du de<3 Hoppas du får lite bloggabstinens nån gång!

Men självklart nu ska du bara tänka på dej själv..

KRAMAR

2010-09-25 @ 16:55:38
Postat av: emelie

Jag håller tummarna för dig!!

Och VET att du är stark, om du hittils har klarat allting så kommer du göra de ÄVEN denna gång..



BAMSE KRAMAR till DIG och din familj <3

2010-09-25 @ 17:07:50
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: pernilla

Usch... jag lider med er. Du har sån otrolig kämparglöd så du kommer fixa detta även om det känns svårt. Tycker du gör helt rätt i att inte läsa andras bloggar osv. du behöver positiv energi och det får du inte genom att läsa om denna eländes cancer!Läs bloggar som förmedlar lycka på ett bra sätt! Och människor som ger dig en negativ känsla gör du helt rätt i att välja bort, omge dig med dem du älskar och känner förtroende för, det vinner i längden. Jag önskar dig och din familj All Lycka och ska sända många positiva tankar till dig. Du kommer få kämpa och det kommer det vara värt i slutändan när du står där frisk och stark!!!

Många kramar Pernilla

2010-09-25 @ 17:17:41
Postat av: Annelie

Det var ett tråkigt besked du fick. Jag har följt din blogg ett tag nu och tittat in varje dag. Jag förstår dig om du lägger bloggen på hyllan ett tag, men jag kommer att sakna dig mycket. Och oroa mig naturligtvis, så om du vill uppdatera någon gång då och då så skulle i alla fall jag uppskatta det. Jag skickar dig en stor styrkekram som du kan ta med dig på denna resa. Sen hoppas jag du är tillbaka i samma spår igen.

Varma kramar Annelie

2010-09-25 @ 17:28:02
URL: http://lillbobo68.bloggo.nu/
Postat av: Lollo mamma till Vilda & Theo

Ville bara tacka så hemskt mycket för tidningen! Ursnällt verkligen!!!

2010-09-25 @ 18:01:47
URL: http://ettoettblirtre.blogspot.com
Postat av: R.E

det är bra att du försöker tänka possitivt i allt elände.och det är klart sigge får bli storebror.det här klarar du...r.e.

2010-09-25 @ 18:15:16
Postat av: Karin

Har läst din blogg länge.. Du vet nog inte vem jag är. Iaf, du kommer att spöa din cancer!!! Du kan inte gå å dö. Du har en son en sambo och hela din familj. Finns inte tid för å gå sta å dö. Så spöa den onda cancern en gång för alla. Du är ung, du kan det!! Tänker på dig.

2010-09-25 @ 20:07:34
URL: http://dixiedynamite.blogg.se/
Postat av: mari

Bästa,snällaste,finaste Emma,jag blev riktigt ledsen när jag läste den senaste. Men den här kommer du att fixa,det tar ibland bara alldeles för lång tid att bli av med skiten,man får byta mediciner ,m.m.(själv har fått olika beh.i 2 år ,ej klar än).ÖNSKAR ALLT GOTT ,SÅ GOTT MAN KAN,TILL DIN FAMILJ.AV KAOS KOMMER KRAFTERNA IGEN,KÄMPA,!Skickar bamsekramar,massor!

2010-09-25 @ 20:19:08
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Kära du! Du ska veta att jag har tänkt på dig mycket, trots att det enda jag vet om dig är genom bloggen. Detta var verkligen det sista besked jag hade önskat att få läsa och jag blir alldeles tårögd när jag ser bilden på dig och din fina son, trots att det är precis tvärtemot vad du vill, förstår jag. Men jag har nog å andra sidan aldrig ens hört talas om en så positiv person som du, och med din kraft och härliga energi som lyser igenom även detta inlägg, bara MÅSTE det gå åt rätt håll! Jag skickar så många postiva tankar jag bara kan, och ser fram emot att få läsa i din blogg igen om en tid, där du berättar just allt det där andra som du vill göra. Du gör helt rätt i att helt fokusera på dig själv, din kamp och din familj nu.



Många styrkekramar från Skåne

2010-09-25 @ 20:51:23
Postat av: Åsa

Ska tänka bort din dumma knöl varje dag!

Har följt dej ett tag nu, och tänker fortsätta med det i minst 5år till!

Styrkekram!

2010-09-25 @ 21:53:48
URL: http://tigrinnan.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin och Johan

Go for it Emma,du fixar detta.Det är som du säger det är det sista som alltid funkar.Du har varit otroligt stark under denna jobbiga tid, vilket visar att du är en överlevare som kommer att vinna denna match.Det är bra att du ser förbi allt och ser fem år fram i tiden och hur det kommer att vara då,det kommer att ge dig en possitiv energi vilket gör dig stark. Som vi skrev tidigare så kommer vi att köpa dig en Big Mac sju dagar i veckan när du är redo. Massor, massor, massor av energikramar från Anna-Karin, Johan och Melissa

2010-09-25 @ 22:12:28
Postat av: s

Hej

har följt din blogg. Hamnade här av en slump eller mening. Du är en riktig fighter. Du fixar detta. Precis som du skriver får du utgå från att du fick "fel" cellgifter och du behöver den andra sorten. Önskar att det var något jag kunde göra för dig. Du och din familj har mina varmaste tankar. I den ensamaste av stunder är du aldrig ensam, kom i håg det. Kram

2010-09-25 @ 22:20:11
Postat av: Madde

Javla dynga alltsa. Men detta skall ga bra, kommer o fortsatta kolla in din blogg. Kramar i massor!!

2010-09-25 @ 22:50:22
URL: http://madhag.blogg.se/
Postat av: Lina

Massor av krya på dig kramar. Jag tycker verkligen att din inställning är toppen, du kommer att klara det. Jag håller på dig och hoppas att jag kan få fortsätta läsa din blogg!

2010-09-25 @ 22:55:11
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Vill tipsa om en blogg

denna tjej har inte hller möjlighet att äta utan får näringsdropp hon har inte canser kansek du har utbyte av henne och hon med dig

http://www.karinstyratjej.blogspot.com/

2010-09-25 @ 23:48:15
Postat av: Majsan

Men jösses amalia vad säger du! Nu blir jag verkligen ledsen! Jag är tvärsäker att du kommer fixa detta!!! Jag kan imnte se dig som ger upp för du är en riktig fighter det har jag läst mig till du måste fixa detta älskade vännen skriver så´fast jag aldrig träffat dig men ge imnte upp du kommer fixa detta!! För du har så mycket att leva för kan inte vara sant det du skriver! Jag är helt tvärsäker på att du kommer fixa detta ge inte upp gumman det kommer lösa sig vännen!! Fortsätt kämpa detkommer löna sig du o din famiulj har så mycket kvar tänk på det vännen!! O jag hoppaS du kommer finnas kvar här för jag kommer inte fixa detta o inte få reda på hur det går för dig!!!



Du Emma det kommer fixa sig bamsekramar från mig o min familj det kommer lösa sig du får intebvge upp!!! Bamse styrkekramar från Maria m,familj,,,,, Ge inte upp du kommer fixa detrta!!!!!

2010-09-26 @ 02:31:17
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Majsan

Du Emma jag r helt sker på att du kommer skriva hr i framtiden för du kommer fixa detta finns inge tvivel om detta!!! Jag tnker poå din underbara son o sambo ge inte upp vännen kör nu i hundra nitti så löser det sig!! sköt om dig o tuta kör nu bamsestyrkekramar!!!

2010-09-26 @ 02:36:23
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: mickis

kommer du ihåg när vi var små 'trodde vi var stora' kunde stå framför spegeln i flera timmar för att sen gå på kvarte en halvtimme :) hur finuliga vi var och skaffade oss ett artist namn, då vi skulle erövra världen 'dixie girls' världen är ingenting jentemot dig... du är redan på god väg att slå dig igenom allt de man kan tänka sig.. samma gamla emma :) önskar faktiskt själv att jag kunde få vara en lika tuff fighter som dig, alltid drömt om.. All lycka till dig emma.. <3 megakram till dig

2010-09-26 @ 07:46:39
Postat av: Maja

Vilken otrolig kämparglöd du har Emma, massor av styrkekramar från Maja och Ozzy i Silverhöjden. Vi tänker på dig och din familj.

2010-09-26 @ 08:31:19
Postat av: Jennie

hej emma! Fy, vilket tråkigt besked.. Men Du är en så himla stark & positiv tjej så självklart kommer du fixa detta!! Kommer sakna ditt bloggande men jag förstår att du vill tänka på dig själv fullt ut. Men om du får bloggabstinens någon gång blir jag jätteglad om du slänger in ett inlägg =) massa styrkekramar!!!!!

2010-09-26 @ 08:32:15
Postat av: Mella

Hmmm, inte bra. Men det löser sig. Känner med dig å försöker prata lite extra med dom där uppe... Det löser sig. Kommer bara upp hela tiden! Jag ber för ork, mod och ljus till dig. Hoppas verkligen att du får lite abstinens oxå, så jag får höra hur det går för dig... Jag " känner" dig bara genom bloggen men beundrar dig som attans! Klart du fixar det här! Det löser sig. Kram

2010-09-26 @ 14:18:17
Postat av: JEnnifer

Har läst din blogg länge.

Tycker synd om dig! Men du är så stark så du kommer att klara det här!

Postat av: Jenny Salomonsson

Hejhej

Otroligt trist besked - men du är en fighter!!

Har följt din blogg länge

Jag har själv en större risk att få ventrikelcancer eftersom den kan vara ärftlig och jag ska kollas en gång om året.

Min mamma fick denna cancer och jag vill bara tipsa dig om hennes läkare i Lund och Kristianstad

Onkologen Maria Mogensen som är verkligt duktig på just denna cancer och kan det senaste.

Min mamma fick en mix av Taxotere och Flourouracil och den bet superbra på cancern och vad jag förstått har du inte provat den kombinationen?

Be om en second opinion för att se om det finns nån annan med andra idee'r eller be din läkare kontakta Maria Mogensen för att ev få lite fler synvinklar på din behandling



Hoppas på att dom snabbt hittar rätt gift till dig nu - och det gör dom så klart!!



Jag har PM:at dig på cancertjejer så ett mejl väntar på dig där



Styrka Värme Hopp & Mod till er

Kram Jenny

<3<3<3



2010-09-26 @ 18:59:18
Postat av: Elisabeth

Ja vad ska man säga!

Ett jävla skitbesked är det!

Men med din positivitet och nya gifter kommer det gå över så fort så här kommer inte dröja några fem år innan vi får läsa positiva besked!

Kör hårt och du ska veta att vi är många som blivit berörda av din historia och jag ser iallafall på livet på ett annat sätt efter att ha följt dig ett tag! När jag gnäller och tycker något är jobbigt så skärper jag numer till mig och silar småstenen!



Lycka Till!!!

2010-09-26 @ 20:07:04
Postat av: Isabelle

Jag har också följt din blogg länge. Blir så ledsen när jag läste ditt inlägg.

Du är en förebild för många, stark och positiv med en enorm kämpaglöd.

Skickar en massa styrkekramar - och ser fram emot ditt inlägg om 5 år :)

2010-09-26 @ 22:55:07
Postat av: FrisörenMarcus.

Min älskade vän! Jag skickar all min styrka till dig! <3 Du är stark, du ska fixa detta. Det vet jag.. ring när du vill och när du orkar! Du kan prata med mig i alla väder, and you know that!

2010-09-26 @ 23:02:10
URL: http://marcuslounge.blogg.se/
Postat av: Majsan

Hej igen!



Självklart ser jag dig om 5 år o Sigge har blivit stor o ska börja skolan o du är friskförklarad!!!

O det hoppas jag verkligen att du får abstinens o gör fler inlägg är nog fler med mig som vill veta hur det gåt framöver! Låter bra det att du är på krigsstigen o jag är säker på att det kommer gå bra för dig!



Önskar dig all lycka till nu inför kommande behandlingar o hoppas att du inte blir o må alltför dåligt!! Kör hårt nu Emma o kriga som du har aldrig gjort nu!! Varma kramar från mig o min fam.....

2010-09-27 @ 08:40:39
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du är redan envis, målinriktad och oerhört stark, fortsätt med det bara så får den där cancern vad den tål!

Tänker på dig massor!!

2010-09-27 @ 10:57:59
Postat av: Karlsson

Emma, tänker på dig! Massa kramar och värme!

2010-09-27 @ 22:29:51
Postat av: Persson

Hej vännen!

Har följt din blogg slaviskt och tycker att du är en riktig HJÄLTE!! Klart att du inte ska dö - du vinner över skiten!!!

Jag är djupt ledsen över att du ska sluta blogga - hoppas att du får abstinens snabbt, typ igår!!



Hoppas hoppas hopppas

Kramen

2010-09-28 @ 14:42:48
Postat av: Johanna

Du verkar ha sån glöd för livet och kommer kämpa tills du övervunnit detta.... Och det gör du rätt i, inte ska nån himla knäl få ta ditt liv? Var stark så går det ska du se!!!

2010-09-28 @ 16:31:50
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: sabina

ååå Emma,är så himla ledsen för din skull :( Kan inte företälla mig hur det känns. Du kommer fixa dethär, de är jag helt övertygad om! snart kommer du ha din fira livet fest.. tänker på dig massor vännen!

2010-09-29 @ 11:08:48
URL: http://truediamond.blogg.se/
Postat av: Majsan

Hej igen! Kikade in ifall om du redan fått abstinens o jag hoppas verkligen det går bra för dig nu o inte kommer bli o må alltför dålig av behandlingen. Än en gång kör nu så det ryker!! Du fixar detta!!! Bamsestyrkekramar!!!!

2010-09-29 @ 13:00:10
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: camilla

jag beundrar verkligen dig emma, du är en riktig fighter.

2010-09-29 @ 13:39:16
URL: http://livetmedneo.blogspot.com
Postat av: Sandra och Lovis

Jag beundrar din inställning! Starkt! Lycka till!

2010-09-29 @ 21:44:52
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Karro

Helt otroligt vilken positiv person du är.. Din positivitet kommer ta dig långt. Fortsätt kämpa.. jag tror på dig. Krya på dig. Många kramar Tremänning Karro.

2010-09-30 @ 08:05:43
URL: http://jkarro.blogg.se/
Postat av: Sofia Fors

Styrkekramar till dig och dina nära!

2010-09-30 @ 20:19:24
Postat av: Elin

Underbart att läsa Emma! Jag tror på dig! Och självklart ser jag fram emot att fira jul med tjocka tjocka släkten även om fem år :D

2010-10-03 @ 22:53:03
URL: http://oremountain.blogg.se/
Postat av: Majsan

Hallå där kikade in ifall om du uppdaterat men inte då o jag förstår det med!

Vi är många som tänker på dig nu o fortsätt o kriga på nu o du är en riktig krigarprinsessa...

Ha de så gott du kan nu!!



Bamsestyrkekramar!!!

2010-10-04 @ 16:53:56
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Åse

Saknar dig...förstår om du inte vill skriva mer, men måste erkänna att jag saknar din blogg.



Du berörde mig, du skrev på ett sätt som gick rakt in i mitt hjärta.



Hoppas du och dina nära har det så bra ni kan, om du skulle få bloggabstinens är det helt OK :-)



Kram på dig!

2010-10-04 @ 20:22:53
URL: http://gustie-harochnu.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Du är verkligen en hjälte som vägrar att ge upp! Ta emot all glädje och energi du kan få och fortsätt att kämpa.

Viljan kommer man längst på här i livet, och eftersom du har en sån stark vilja så kommer du klara detta! Stå på dig och kämpa för det bästa du någonsin kan få! Hoppas även på att jag + alla andra får fortsätta läsa om ditt öde när du orkar.



Stora kramar till dig och dina nära!

2010-10-05 @ 18:29:25
URL: http://amandakall.bloggplatsen.se
Postat av: Persson

Ajamen fy vad jag saknar dig och dina inlägg!

Jag hoppas att du har det superbra och att du snart får bloggabstinens....:)

Kramen

2010-10-06 @ 18:40:03
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Är också inne och kollar då och då, om du trots allt fått lite bloggabstinens...;-) Tänker på dig och hoppas att det går framåt på något sätt. Du kämpar förmodligen stenhårt!



All styrka!

2010-10-08 @ 10:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0